اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الخبرالیمنی؛ غارت نفت حضرموت برای مقابله با پیامدهای تحریم روسیه

یک وب‌سایت یمنی نوشت، به منظور مقابله با پیامدهای تحریم نفتی روسیه قراردادی بین‌المللی برای افزایش تولید نفت در استان حضرموت یمن بسته شده و افکار عمومی از آن بی اطلاع است.

الخبرالیمنی؛ غارت نفت حضرموت برای مقابله با پیامدهای تحریم روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هفته گذشته بود که سفارت آمریکا در یمن از سفر غیرمنتظره سفیر این کشور «استیون فاگین» در یمن به استان نفت‌خیز «حضرموت» در شرق یمن خبر داد.

در همین ارتباط وب‌سایت «الخبر الیمنی» به نقل از یک مهندس بخش نفت در استان حضرموت نوشت، قراردادی بین‌المللی برای بالا بردن میزان تولید نفت در این استان بسته شده است.

«محمد سعید باحداد» گفت، این قرارداد بدون اطلاع افکار عمومی در یک کشور خارجی به ارزش میلیاردها دلار بسته شده و شامل افزایش تولید نفت خام برای تغذیه بازارهای بین‌المللی جهت مقابله با پیامدهای تحریم نفت روسیه است.

باحداد در ادامه دولت مستعفی یمن به نخست‌وزیری «معین عبدالملک» را به وازیر درآمدهای نفت و گاز به بانک مرکزی عدن فراخواند.

این خبر در حالی اعلام می‎شود که دولت معین عبدالملک قیمت نفت و بنزین را در استان حضرموت را افزایش داده است.

در همین ارتباط، «عبدالعزیز بن حبتور» نخست‌وزیر دولت نجات ملی یمن گفت، سفر سفیر آمریکا به استان‌های «المهره» و «حضرموت» در چارچوب تلاش واشنگتن برای تسلط بر چاه‌های نفت و بنادر یمن است.

بر اساس گزارش خبرگزاری «سبأ»، بن حبتور در دیدار با استانداران حضرموت و المهره تصریح کرد، باید با توطئه‌های «اشغالگر» در استان‌ها و مناطق اشغالی مقابله کرد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول