اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دستاورد مقاومت در وضع قواعد جدید میدانی در کرانه باختری

یک مرکز تخصصی فلسطینی ضمن ارائه آماری از اقدامات مقاومتی علیه صهیونیست‌ها در کرانه باختری نوشت، مقاومت قواعد میدانی جدیدی را وضع کرده است.

دستاورد مقاومت در وضع قواعد جدید میدانی در کرانه باختری

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، مرکز تخصصی اطلاع‌رسانی «معطی» در فلسطین آماری از اقدامات مقاومتی در ماه گذشته میلادی «ژوئن» منتشر کرد.

در این گزارش آمده، کرانه باختری و قدس در ماه گذشته میلادی شاهد ۶۴۹ اقدام مقاومتی بود که طی آن ۲۶ صهیونیست زخمی شدند و جراحات برخی از آنها خطرناک بود.

مرکز معطی افزود، در این درگیری‌ها ۱۳ فلسطینی در شش استان کرانه باختری به شهادت رسیدند و ۶۲۰ نفر دیگر زخمی شدند. عملیات درگیری مسلحانه با یورش نظامیان صهیونیست به جنین و نابلس رخ داد؛ ۳۲ عملیات تیراندازی به سمت صهیونیست‌ها -۱۰ عملیات در جنین و ۱۲ عملیات در نابلس- مشاهد شد.

در همین ارتباط، در پی تیراندازی هفته گذشته مبارزان فلسطینی به سمت صهیونیست‌ها در نابلس کرانه باختری، فرمانده تیپ موسوم به «السامره» زخمی شد.

بر اساس گزارش رسانه‌های صهیونیستی در این تیراندازی، «روی تسوایگ» (Roi Zweig) فرمانده تیپ «السامره» (یهودا و سامره نام جعلی که صهیونیست‌ها برای کرانه باختری استفاده می‌کنند) در ارتش رژیم صهیونیستی و سه شهرک‌نشین زخمی شدند. (جزئیات بیشتر)

در ادامه گزارش مرکز معطی آمده، در ماه ژوئن کرانه باختری و قدس شاهد ۲۱۳ مورد سنگ‌پراکنی به سمت صهیونیست‌ها، ۱۴ مورد پرتاب کوکتل مولوتوف، ۱۷ مورد پرتاب بمب دستی و ۲۳۷ مورد درگیری در انواع مختلف بوده است.

بر اساس این گزارش، تعداد عملیات‌هایی که در واکنش به تجاوز شهرک‌نشینان انجام شده به 93 مورد رسیده است. شامگاه جمعه گذشته شهر سلواد در شمال شرقی رام‌الله شاهد درگیری میان مبارزان فلسطینی و نظامیان رژیم صهیونیستی بود و صهیونیست‌ها طی دو ساعت با چندین تیراندازی روبرو شدند؛ این اتفاقی پس از چندین سال، اولین بار است که در این منطقه دیده می‌شود.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول