اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  مسجد و هیئت

مسجد تراز اسلامی| وام اشتغال برای فعالان مسجد/ امامان جماعت ثبت‌نام کنند

مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت با اشاره به اجرای طرح «مسجد حضرت تلاش» گفت: انتقادات بسیاری وجود دارد که مساجد فعال نیستند و به نمازخانه تبدیل شده‌اند؛ درحالی‌ که اگر امام جماعت پای کار بیاید، می‌تواند مسجد را پررونق کند.

مسجد تراز اسلامی| وام اشتغال برای فعالان مسجد/ امامان جماعت ثبت‌نام کنند

حجت الاسلام حسن بابانژاد، مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهار داشت: این روزها مشکل و مسأله اصلی مردم، کسب‌ و کار و معیشت و درآمد است که در میان مردم هم این موضوع جا افتاده که شغل و درآمد و پول هم برای راه‌اندازی کسب‌ و کار نیست و مردم، جرأت ورود به عرصه تولید را ندارند.


حجت‌الاسلام حسن بابانژاد، مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت

مساجدی که با راه‌اندازی یک کسب و کار درآمد خوبی هم دارند

وی افزود: در نقطه مقابل در عرصه واقعیت و میدان، مساجدی در محلات رو به پایین شهرهای مختلف هستند که کسب‌ و کار پردرآمدی راه‌اندازی کردند و منابع مالی خوبی هم دارند. این نتایج نشان می‌دهد که مسائل مختلف را در مسجد می‌توان حل و فصل کرد.

بابانژاد با اشاره به اینکه مردم ایده برای کسب و کار دارند، اما جرأت نمی‌کنند سراغ آن بروند، گفت: برای حل این مسأله باید مردم به جایی اعتماد کنند تا هم ایده بیاورند و هم سرمایه خود را برای یک کار گروهی به میدان بیاورند.

 

تیزر طرح مسجد حضرت تلاش

اگر امام جماعت پای کار بیاید، مسجد رونق می‌گیرد

مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت با بیان اینکه این روزها انتقادات بسیاری وجود دارد که مساجد فعال نیستند و صرفاً به یک نمازخانه تبدیل شده‌اند، در حالی‌ که اگر امام جماعت پای کار بیاید، می‌تواند مردم را جمع کند و با راه‌اندازی یک کسب و کار مسجد را هم پررونق کند، گفت: این اقدامات هم برکات بعدی برای مسجد دارد، هم موجب ایجاد منابع مالی برای آن می‌شود و هم نیروی انسانی را روانه مسجد می‌کند که می‌تواند عملیات‌های متعددی با حضور آنان رقم بزند.

اجرای طرح «مسجد حضرت تلاش» برای رونق مساجد

وی با اشاره به اینکه براساس تجربه‌های میدانی موجود در کشور، طرح «مسجد حضرت تلاش» را طراحی کردیم تا در پی آن، امام جماعت‌های مساجد سراسر کشور پای کار بیایند و کسب و کاری برای مسجد خود با حضور مردم ایجاد کنند، گفت: در این طرح بعد از اعلام آمادگی امامان جماعت مساجد، دوره‌های آموزشی حضوری و مجازی راه‌اندازی کسب و کار برای او و امام جماعت برپا می‌کنیم و در ادامه راه نیز مشاوره‌های لازم را به آنان ارائه می‌دهیم. حتی این امکان را فراهم کردیم تا تسهیلات مورد نیاز را با هماهنگی بانک‌ها و صندوق کارآفرینی به مساجد اهدا کنیم.

بابانژاد افزود: این قبیل کارها و اقدامات هم‌اکنون در برخی مساجد درحال اجراست و جواب هم گرفته است؛ در این طرح نیز به مدلی برای حل مسأله اشتغال‌آفرینی خواهیم رسید که مسأله محور و امام محور خواهد بود.

روش ثبت‌نام در طرح «مسجد حضرت تلاش»

مسئول مرکز توانمندسازی بنیاد هدایت با اشاره به اینکه مفهوم طرح «مسجد حضرت تلاش» این است که برخلاف تصور برخی که معتقدند مساجد نمازخانه شده است، مسجد محلی برای تمام مشکلات مردم است و می‌تواند در مسیر حل مشکلات اقتصادی حرکت کند، گفت: برای تحقق این امر امامان جماعت مساجد باید فعال شوند. برای ثبت‌نام در این طرح هم تنها با مراجعه به یک کانال در پیام‌رسان ایتا و ورود اطلاعات اولیه مانند نام، نام مسجد و شماره تماس، تیم کارآفرینی بنیاد با آنان تماس می‌گیرند و بعد از اعلام آمادگی ۱۰ مسجد در هر استان، تیم آموزشی به منطقه اعزام می‌شود تا روند کار را آغاز کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: خروجی این طرح در نهایت رونق گرفتن مساجد و همچنین احیای جایگاه آنان برای حل مشکلات مختلف مردم است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول