اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  گلستان

کار و تحصیل بانوان هیچ مانعی در فرزندآوری نیست

رئیس دانشکده فنی حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس با اشاره به انتشار تصویری نگهداری مراقب این دانشکده از کودک یکی از دانشجویان موقع امتحان گفت: کار و تحصیل بانوان ایرانی هیچ محدودیت و مانعی در مسیر ازدواج و فرزندآوری ایجاد نمی‌کند.

کار و تحصیل بانوان هیچ مانعی در فرزندآوری نیست

مژگان میرزا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری اظهار کرد: بانوان ایرانی و مسلمان ما در طول ۴۰ سال از انقلاب اسلامی نشان دادند که بر طبق قرآن و احادیث اسلامی یک زن حقوق برابر با مرد داشته و می‌تواند ضمن رعایت شئونات اسلامی در جامعه فعالیت کند.

وی تصریح کرد: بنده به عنوان یک مسئول و زن مسلمان با حجاب کامل و رعایت شئونات اسلامی در مجامع بین‌المللی حاضر شدم و به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه دولتی گنبدکاووس مقاله ارائه داده و در کنفرانس‌ها حضور داشتم و هیچ یک از اینها مانع وظایف خانه‌داری، همسرداری و تربیت فرزندان نشده است.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای  دخترانه کوثر گنبدکاووس خاطرنشان کرد: در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جمعیت و فرزندآوری از یک طرف و حمایت از بانوان دارای فرزند از طرف دیگر، با توجه به اینکه بعد از گذشت دو سال شیوع بیماری کرونا و بهبودی وضعیت امسال امتحانات به صورت حضوری برگزار شد تدابیری اندیشیده شد تا مادران جوان و دارای فرزند کوچک بتوانند در کمال آرامش و اطمینان در امتحانات حضور پیدا کنند.

وی ادامه داد: بر همین اساس نمازخانه را در اختیار خانواده این عزیزان و مادران جوان قرار دادیم تا بتوانند از فرزندان مراقبت کنند.

میرزا گفت: در روزهای برگزاری امتحانات مراقبین نیز در راستای کمک به این مادران در نگهداری فرزندان اهتمام ورزیدند که انعکاس ان در فضای مجازی منتشر شد اما این اتفاق مربوط به امتحانات داخلی دانشکده بوده و مربوط به کنکور نبود، در دانشکده فنی و حرفه‌ای کوثر آزمون کنکور برگزار نشد.

وی بیان کرد: در جامعه امروز ایران اسلامی، بانوان جامعه ما در اجتماع حضور پررنگ‌ داشته و به دشمنان و شبکه‌های معاند که تلاش دارند زنان جامعه را از حضور در فعالیت‌های اجتماعی دور کنند ثابت کردند که یک زن در کنار وظایف همسرداری و به عنوان یک مادر می‌توانند در جامعه هم نقش داشته و در راستای آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی قدم بردارد.

رئیس دانشکده فنی و حرفه‌ای دخترانه کوثر گنبدکاووس ابراز کرد: در جامعه اسلامی با نگاه اسلامی به زن و وجود الگوهای برتر همچون بانو حضرت  زینب (س) و بانو حضرت فاطمه (س) زن خود را باور داشته و در کنار فعالیت‌های اجتماعی خود به عنوان ستون خانواده تلاش دارد تا فرزندان دینی تربیت کرده و به جامعه تحویل دهد.

انتهای پیام/۲۳۰۷

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول