اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

کونیکو یامامورا مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس تشییع شد+تصاویر و فیلم

پیکر مطهر خانم کونیکو یامامورا(سبا بابایی) مادر شهید محمد بابایی روی دست مردم مؤمن تهران در حالی تشییع شد که بسیاری از حاضران برای تجلیل و قدردانی از خدمات ایشان به مسجد انصارالحسین(ع) آمده بودند.

کونیکو یامامورا مادر تنها شهید ژاپنی دفاع مقدس تشییع شد+تصاویر و فیلم

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، خیابان‌های منتهی به مسجد انصارالحسین خیابان پنجم نیروی هوایی امروز یکشنبه دوازهم تیرماه مملو از جمعیتی بود که برای پاسداشت مقام مادر یک شهید، آن هم بانویی از دیار خاور دور که  سرزمین آفتاب خوانده می‌شود، حضور یافته بودند.

حضور رئیس بنیاد شهید در تشییع پیکر مطهر سبا بابایی

جمعیتی که از همان ابتدای ساعت ۱۰ صبح با حضور پیکر مطهر «کونیکو یامامورا» مادر ژاپنی شهید محمد بابایی از شهدای دفاع مقدس در صحن مسجد فریاد یا زهرا سر دادند. در این میان مسؤولان کشوری و لشکری مانند حج‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی امام جمعه موقت شهر تهران و یوسفعلی شکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید، همراه با سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و حداد عادل برای تسلیت به خانواده شهید بابایی حضور یافتند.

ابلاغ پیام تسلیت رهبر انقلاب به خانواده شهید بابایی

هنگامی که حجت‌الاسلام ابوترابی فرزندان و نوه‌های خانم سبا بابایی را دید، پیام تسلیت رهبر انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را به آن‌ها ابلاغ کرد و ابراز داشت: مادر شهید محمد بابایی مجاهد واقعی و تربیت‌یافته مدرسه قرآن و عترت است.

وی افزود: خانم بابایی بانویی انتخاب شده از سرزمین آفتاب و الگویی نورانی در عرصه‌های مختلف برای بانوان جهان اسلام است. این مادر ژاپنی شهید دفاع مقدس هم بانویی خانه‌دار و انسانی فعال در عرصه‌های سیاسی و فرهنگی بود.

 

حضور تهرانی‌‌ها در مراسم تشییع پیکر مطهر سبا بابایی

حجت‌الاسلام ابوترابی با تأکید بر اینکه سبا بابایی همچون مشعلی روشن در مسیر راه و زندگی زنان جامعه قرار دارد، بیان داشت: اینجانب از سوی مقام عظمای ولایت به خانواده معزز ایشان تسلیت عرض می‌کنم. از خداوند منان برای این مادر اسوه صبر و استقامت طلب آمرزش و برای بازماندگان صبر و شکیبایی را مسألت دارم.

همسر شهیدی که برای ادای دین به مقام مادر شهید آمده بود

با توجه به حضور پرشور مردم تشییع پیکر مطهر مادر شهید بابایی، جمعیت زیادی در بیرون مسجد منتظر خروج پیکر مطهر خانم یامامورا بودند تا اوج ارادت خود را به ساحت این مادر شهید ابراز کنند.

 

گوشه‌ای از مراسم تشییع پیکر مطهر «کونیکو یامامورا» 

در گوشه‌ای از این مراسم، ابراهیمی همسر شهید سیدرضا طباطبایی که در سال ۱۳۶۵ شهید شده است، اظهار داشت: در خبرها شنیدم که مراسم تشییع امروز است و برای بیعت با راه شهدا و احساس مسؤولیتی که در این زمینه داشتم، خودم را مقید به حضور در مراسم تشییع این بانو دانستم.

ارادت دختری نوجوان به ساحت مادر شهید 

یسنا تهرانی دختر نوجوان ۱۶ ساله‌ای که همراه با مادرش در مراسم تشییع حضور پیدا کرده بود، ابراز داشت: خانواده شهدا به گردن ما حق دارند، حضور در این مراسم نشان می‌دهد که ما هنوز پایبند به راه شهدا هستیم و از آرمان‌های خودمان کوتاه نخواهیم آمد.

هنوز خاطره کلاس‌های سبا بابایی در مسجد زنده است

خدیجه ملکی از ساکنان خیابان پنجم نیروی هوایی پیروزی نیز که از کودکی در این محل بزرگ شده است و خاطره‌هایی از حضور خانم بابایی در مسجد انصارالحسین داشت، گفت: خانم بابایی خیلی برای ما عزیز بودند، وقتی خبر درگذشت ایشان را شنیدم خیلی ناراحت شدم.

حضوری که برای تجلیل از مهاجر الی الله بود  

زهرا قاسمی که در کنار این مراسم مشغول گفت‌‌وگو با بانوان درباره مسائل اعتقادی بود، گفت: طبق وظیفه شرعی خودم در اینجا حضور دارم. البته از آنجایی که خانم بابایی یک مادر شهید هستند، برای جامعه ما زحمت کشیدند و جوانش را در راه انقلاب داده است، با این حضور خواستم از مقام شامخ این مادر شهید تجلیل کنم.

در این هنگام پیکر مطهر مادر شهید محمد بابایی بر دستان مردم حزب الله از مسجد انصار الحسین خارج شد و جمعیت در مسافتی با سر دادن شعارهایی همچون «لبیک یا حسین»، «لبیک یا زینب» و «هیهات من الذلة» پیکر مطهر کونیکو یامامورا را برای تدفین در قطعه ۴۵ بهشت زهرا مشایعت کردند.

درباره مرحومه کونیکو یامامورا بیشتر بدانید

کونیکو یامامورا در خانواده‌ای بودایی در ژاپن متولد شد و در ۲۰ سالگی با جوانی مسلمان و ایرانی آشنا شد و تحت تاثیر اخلاق اسلامی این جوان مسلمان به دین اسلام مشرف شده و با الهام از کتاب آسمانی قرآن نام «سبا» را برای خود برگزید.

یامامورا بعد از ازدواج به ایران مهاجرت کرد و صاحب فرزندی شد که عازم جبهه‌های نبرد جنگ تحمیلی شده و به شهادت رسید.

کونیکو یامامورا در سال‌های ابتدایی راه اندازی رادیو ژاپنی، فعالانه در پایه‌گذاری این رسانه نقش‌آفرینی کرد و پس از آن تاکنون به عنوان کارشناس با این رادیو همراه بوده است.

کتاب «مهاجر سرزمین آفتاب» توسط حمید حسام از نویسندگان آثار دفاع مقدس و با همکاری مسعود امیرخانی گردآوری و تنظیم شد و از سوی انتشارات «سوره مهر» هم اکنون در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. کتاب مورد نظر را از این درگاه خرید کنید.

انتهای پیام/ ت 6

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول