اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عملکرد 10 ماه و یک روزه زاکانی در بهشت/سروری: از سیاه نمایی برخی متعجبم

شهردار تهران امروز گزارشی از عملکرد مدیریت شهری به شورای شهری ها ارائه کرد.اعضا شورا نظرات خود را در خصوص عملکرد 10 ماه زاکانی گفتند و نائب رئیس شورای شهر از سیاه نمایی برخی اعضای شورای شهر انتقاد کرد.

عملکرد 10 ماه و یک روزه زاکانی در بهشت/سروری: از سیاه نمایی برخی متعجبم

به گزارش خبرنگار اجتماعی فارس، در جلسه امروز شورای شهر تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران حضور یافت و در خصوص عملکرد مدیریت شهری (در مدت 10 ماه و یک روز )توضیحاتی ارائه کرد.

شهردار تهران در خصوص خرید اتوبوس، توسعه مترو، بحث مانع زدایی در مسکن و بحث اجاره بها، صدور پروانه ساخت،هوشمند سازی خدمات،انعقاد قرارداد با شرکت واگن سازی،؛حوزه جمع آوری آب‌های سطحی و ساماندهی شهر،  اختصاص ۵۶۰ غرفه به دستفروشان،کاهش تولید پسماند، توسه کارخانه های آسفالت، راه اندازی شهروندن محله وایمن سازی ساختمان های ناایمن، ساماندهی معتادان متجاهر، مسجد محوری در حوزه فرهنگی، توسعه میادین میوه و تره بار و ارائه ارزان محصولات، ... توضیحاتی ارائه کرد.

برخی از اعضای شورای شهر انتقاداتی به عملکرد مدیرت شهری داشته و خواستار توضیح شهردار در خصوص ورود شهرداری به بحث اجاره بهای مسکن،تسریع در  فعال‌سازی زیرساخت‌های فناوری اطلاعات مدیریت شهری، رفع مشکلات در زمینه میزان افزایش حقوق پرسنل رسمی و قراردادی،املاک‌ فریز شده، ایجاد قانون جامع مدیریت پایتخت شدند.

 شهردار تهران یکی از شهرداران جسور پایتخت است

پرویز سروری نایب رئیس شورای شهر تهران در این باره می گوید: شهردار تهران یکی از شهرداران جسور پایتخت است که با نگاه تحول‌گرایانه برنامه‌ها و اقدامات زیادی را در دستور کار قرار داده و گام‌های بسیاری در جهت تحقق آن انجام گرفته و عملیاتی شده است.

وی افزود: متاسفانه برخی از همکاران ما در شورا در زمینه اقدامات شهرداری سیاه‌نمایی می‌کنند و من از رویکرد آنها تعجب می‌کنم چرا که در گذشته مردم به شدت نسبت به طرح‌های املاک‌ فریز شده انتقاد داشتند حالا این سوال مطرح است که اگر این اقدامات ساده بود چرا چند سال گذشته انجام نشده است.

وی افزود: در حال حاضر در همه پهنه‌های فرسوده مجوز یک طبقه اضافه ساخت داده شده و به میزان فضای سبز ۱۲۵۰ هکتار افزوده شده و قرار است امسال۱۵۰۰ هکتار دیگر هم به فضای سبز افزوده شده است.

عده ای از اعضای شورای شهر تهران معتقدند که بازخورد کارهای بلند مدت زمان بر است و باید به مدیریت شهری فرصت داد و باید حمایت های لازم را در جهت اجرای برنامه کرد نه اینکه سنگ جلوی پای مدیران انداخت.

 احمد صادقی عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: بازخورد کارهای بزرگ در درازمدت خود را نشان می‌دهد و درخواست دارم گزارش پیشرفت این اقدامات به شورا و مردم در مقاطع مختلف داده شود تا شهروندان طعم شیرین تحولات در شهر تهران بچشند.

شهد شیرین  اقدامات را نباید با سیاه نمایی‌ها و عنوان آرزو دانستن و تأکید بر عدم تحقق آن تلخ کرد

صادقی در ادامه افزود: نکته بسیار مهم بحث برگزاری همایش  فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران بوده که قرار است با مشارکت بخش خصوصی از داخل و  خارج برگزار شود.

صادقی اظهار داشت: اتفاق بزرگی در حال انجام است و شهد شیرین این اقدامات را نباید با سیاه نمایی‌ها و عنوان آرزو دانستن و تأکید بر عدم تحقق آن تلخ کرد.

صادقی گفت: یکی از اقداماتی که می‌تواند در اجرای کارهایی که همه فکر می‌کنند انجام نمی‌شود به کار آید  مشارکت بخش خصوصی است و امیدواریم توجهات لازم به این امر بشود.

باید معاونین شهردار در جلسات کمیسیون های تخصصی شورا حضور یافته و مشکلات را مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی بتوانند مشکلات موجود را برطرف کنند.

 روحیه همکاری و تفاهم در شورای ششم شهر تهران وجود دارد/معاونین شهردار در جلسات کمیسیون ها حضوریابند

این عضو شورای شهر تهران بیان کرد: البته بنده همین جا می گویم که اعضای شورای شهر حق دارند نظرات خود را بگویند و از ابزارهای خود استفاده کنند اما  بهتر است هر دو روی سکه دیده شود، هم نقاط مثبت  و هم منفی مطرح شود نه اینکه  فقط نقاط منفی گفته شود بالاخره در شهر اقدامات زیادی صورت گرفته است و نتیجه برخی اقدامات در آینده نزدیک مشخص تر می شود.

وی بیان کرد: البته روحیه همکاری و تفاهم در شورای ششم شهر تهران وجود دارد و به نظر بنده بهتر است معاونین شهردار در جلسات کمیسیون ها حضور یافته و تمامی برنامه ها و مشکلات را مطرح کنند تا با نگاه کارشناسی مشکلات برطرف شود و همچنین شرایط برای خدمت گذاری بهتر فراهم شود .

وی گفت: معاونین باید آمار و ارقام دقیقی را به کمیسیون ها ارائه کنند تا بتوان در مورد موضوعات با نگاه کارشناسی تصمیم گیری کرد.

وضع موجود را وضع نگران‌کننده‌ای اعلام نکنیم

وضع موجود در پایتخت نگران کننده نیست و اداره شهر تهران کار سخت و طاقت‌فرسایی است اینها بخشی از صحبت های مهدی عباسی عضو شورای شهر تهران است.

وی می گوید که  وضع موجود را وضع نگران‌کننده‌ای اعلام نکنیم اینکه مشکلات شهر تهران رفع شود خواسته ماست و اینکه مواردی مطرح می‌شود بر اساس تجارب است. اگر وعده‌ها عملیاتی نشود سرخوردگی به دنبال دارد.مشکلات شهر تهران در بسیاری از شهرها و کشورها وجود دارد، چه کسانی که نقد داشتند و چه کسانی که حمایت کردند، هدف مشترکی دارند و به دنبال این هستند که مدیریت شهری موفق شود.

برخی از اعضای شورای شهر تهران به گونه ای صحبت می کنند که انگار در این مدت مدیریت شهری کار صورت نگرفته است.محمد آخوندی عضو شورای شهر تهران در این باره می گوید: شورا و شهرداری قرار است در کنار هم شهر را اداره کنند. باید در بیان مطالب دقت شود چون سخنان ما انتظارات نامعقول ایجاد می کند.

آخوندی: برنامه‌ها طوری مطرح نشود که گویا ۱۱ ماه ابتدایی سال شهرداری کاری را انجام نداده است.

وی ادامه داد: برنامه‌ها طوری مطرح نشود که گویا ۱۱ ماه ابتدایی سال شهرداری کاری را انجام نداده است. خدمات ارائه شده قابل تقدیر است اما قطعا تذکرات و نقدهایی را نیز داریم.این را هم بگویم که اداره این شهر کار بزرگی است که توسط پرسنل خدوم شهرداری انجام می‌شود.

بر اساس این گزارش، در 10 ماه گذشته اقداماتی در حوزه های مختلف شهری صورت گرفته است. قراردادی در خصوص خرید تجهیزات مترو بسته شده است. همچنین تعداد زیادی معتاد متجاهر از سطح شهر جمع آوری شده است و البته باید برای ساماندهی این افراد دستگاه های مسوول هم باید پای کار بیایند. اقداماتی در حوزه ترافیک، منابع انسانی و ... صورت گرفته است و البته خروجی برخی کارها هم  زمان بر است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول