اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

آزادسازی و تملک زمین مهمترین قسمت‌ اجرای پروژه‌ رینگ چهارم است

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان گفت: آزادسازی و تملک از مهمترین قسمت‌های اجرای پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی است که لازمه تحقق آن همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف شهری حتی استانداری اصفهان در زمینه تأمین منابع مالی و تغییر کاربری‌های پیشنهادی است.

آزادسازی و تملک زمین مهمترین قسمت‌ اجرای پروژه‌ رینگ چهارم است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان؛ احمد مهره‌کش؛ اصغر کشاورز راد معاون عمران شهری شهرداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان اظهار کرد: رینگ چهارم یا رینگ حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه‌ای از بزرگراه‌ها و تقاطع‌های غیرهمسطح است که از تقاطع غیر هم سطح سپهبد سلیمانی شروع  و با گذر از شمال اصفهان به سمت  شهرستان خمینی شهر می‌رود با عبور از اتوبان ذوب‌آهن، مجدا به سمت کمربندی شرق اصفهان حرکت می‌کند و به تقاطع سپهبد سلیمانی وصل می‌شود تا شهر اصفهان و ترافیک آن را در خودش محصور کند.

وی با بیان اینکه این رینگ حفاظتی در صورت اجرا تحولی در حمل و نقل اصفهان و شهرهای اطراف آن خواهد بود، افزود: کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت، کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا و صوت، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی‌رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان و حذف صد درصدی ترافیک ماشین‌های سنگین از اهداف اصلی اجرای این پروژه است.

کشاورز راد با اشاره به اینکه طول این پروژه ۷۸.۲ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: حدود ۴۶ کیلومتر رینگ در محدوده شهر اصفهان و بقیه در شهرهای اطراف از جمله خورزوق، شهر ابریشم، درچه، خمینی شهر، دولت‌آباد و سایر فرمانداری‌ها قرار دارد؛ این رینگ ترافیکی با اتوبان فرودگاه، آزادراه معلم، میدان استقلال، بلوار آتشگاه، بلوار شهید اشرفی اصفهانی، خیابان بعثت (جاده دولت‌آباد) بلوار امام رضا، اتوبان ذوب‌آهن و چند دستگاه پل بر رودخانه زاینده رود، تقاطع دارد که تا امروز از ۲۳ دستگاه تقاطع ، ۶ دستگاه تقاطع آن اجرا شده است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، میزان بهره‌برداری تا پایان خرداد ماه سال ۱۴۰۱ را حدود ۹ کیلومتر عنوان کرد و افزود: حفظ بالاترین استانداردهای لازم مانند دوربین‌های ترافیکی، علائم ایمنی و روشنایی، پیش‌بینی سرعت تا ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و معماری خاص و متفاوت پل‌های شهید سلیمانی با ستون‌های منحصر به فرد را از جمله ویژگی‌های متمایز این پروژه است.

وی ادامه داد: فاز ۴۵۰ متر تا ۲ هزار و ۵۰۰ متر رینگ چهارم نیز جز برنامه‌های امسال شهرداری به شمار می‌رود که قرار بود تا خردادماه ۱۴۰۱ مباحث آزادسازی آن به صورت کامل انجام شود که به دلیل افزایش قیمت‌ها، آزادسازی با کندی پیش می‌رود و باید تصمیماتی در این زمینه اتخاذ تا منابع مالی برای آن قسمت تأمین شود.

کشاورز راد تصریح کرد: آزادسازی و تملک از مهمترین قسمت‌های اجرای پروژه‌های رینگ چهارم حفاظتی است که لازمه تحقق آن همراهی و همکاری دستگاه‌های مختلف شهری حتی استانداری اصفهان در زمینه تأمین منابع مالی و تغییر کاربری‌های پیشنهادی است.

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان ابراز کرد: عملیات اجرایی فاز ۲ هزار و ۵۰۰ متر تا ۴ هزار متر رینگ چهارم حفاظتی نیز در دستور کار است و تاکنون ۲۹ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، البته هنوز آزادسازی املاک این فاز باقی مانده است؛ اما شهرداری منطقه ۱۵ تلاش می‌کند تا آزادسازی این محور را تکمیل کند تا عملیات اجرایی آن سریع‌تر انجام شود.

وی با اشاره به فاز سوم رینگ مطرح کرد: طول مسیر در این قسمت شامل ۴.۵ کیلومتر می‌باشد که با پیشرفت واقعی ۱۰۰ درصدی همراه است و در این قسمت شاهد بهره برداری از تقاطع غیرهمسطح آفتاب و تقاطع غیر همسطح قهجاورستان هستیم.

کشاورز راد تصریح کرد: اولویت بعدی پروژه حلقه حفاظتی در منطقه ۱۳ و ۵ شهرداری اصفهان و شهر ابریشم است، که کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ حلقه حفاظتی در این مناطق قرار دارد؛ مهمترین مشکل این بخش، قسمتی به طول ۱.۵ کیلومتر در محدوده تقاطع رینگ با اتوبان ذوب‌آهن (بزرگراه شهید کاظمی) در منطقه ۱۳ شهرداری است؛ چرا که در این بخش قسمتی به متراژ ۱۰۴ هزار مترمربع باید آزادسازی شود که عمده کاربری‌های موجود صنعتی، کارگاهی و تجاری است.

معاون عمران شهری شهردار اصفهان ادامه داد: برآوردی که برای آزادسازی این قسمت شده است، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است که بار مالی بسیار زیادی برای منطقه ۱۳ شهرداری به همراه دارد؛ بنابراین چنین موانعی می‌طلبد که ما سیاست‌گذاری مشخصی تدوین کنیم؛ در این راستا ابتدا باید شهرداری منطقه منابع و امکانات اطراف این مسیر و کاربری‌های موجود را شناسایی و احصا و به معاونت شهرسازی و مالی و اقتصادی پیشنهاد کند تا از محل درآمد تغییر کاربری‌ها منابع آزاد سازی این پروژه محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین قسمت عمده این بخش از حلقه حفاظتی در منطقه ۵ شهرداری قرار گرفته است که شامل اراضی ارتش است و اقتضا می‌کند جلساتی را با ارشد نظامی ارتش برگزار کنیم تا تصمیمات و توافقاتی گرفته شود تا مسیری به طول ۱۰ کیلومتر که در این اراضی قرار دارد آزاد و عملیات اجرایی پروژه از سال آتی آغاز شود.

کشاورز راد اظهار کرد: احداث رینگ چهارم ترافیکی شهر اقدام بسیار بزرگی است و اگر این قسمت یادشده انجام شود و رینگ حفاظتی از غرب به جنوب و از جنوب به مسیر کمربندی شهر وصل شود، می‌توان ادعا کرد ۷۰ درصد از بهره‌دهی رینگ را در اختیار داریم.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول