اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

آمریکا بالاترین نرخ نابرابری درآمدی در کشورهای جهان را دارد

معاون بین‌الملل قوه قضائیه با تأکید بر اینکه حقوق بشر فقط یک عنوان ظاهر فریب برای آمریکا و غرب است، گفت: آمریکا بالاترین نرخ نابرابری درآمدی در کشورهای جهان را دارد.

آمریکا بالاترین نرخ نابرابری درآمدی در کشورهای جهان را دارد

به گزارش حوزه تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کاظم غریب آبادی معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در همایش « افشای حقوق بشر آمریکایی» که عصر امروز در لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، با اشاره به جنایات آمریکا گفت: 135 هزار نفر از زنان ارتش آمریکا طی 10 سال مورد تعرض جنسی قرار گرفتند؛ این رعایت حقوق زن است که آمریکا مدعی آن است؟!

وی ادامه داد: بیش از 500 هزار نفر از زنان در ارتش آمریکا طی 10 سال شکایت خودشان مبنی بر آزار جنسی را ثبت کرده‌اند.

غریب‌آبادی تاکید کرد: بیش از 4 هزار نفر سالانه در زندان‌های آمریکا جان خود را از دست می‌دهند. از سویی سالی 1800 فقره قتل زنان را در آمریکا شاهد هستیم.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه با اشاره به فروش سلاح به کشورها از سوی آمریکا یادآور شد: در 40 سال گذشته به طور متوسط سالی 35 هزار نفر در اثر خشونت اسلحه جان خود را از دست دادند.

غریب آبادی گفت: 15 کشور از جمله آمریکا، صدام را به سلاح شیمیایی مسلح کردند؛ اینها باید پاسخگو باشند.

وی با بیان اینکه  ایران بزرگترین قربانی تروریسم است، افزود: بیش از 12 هزار نفر از مردم ما بر اثر بکارگیری سلاح شیمیایی به شهادت رسیدند.

غریب آبادی ادامه داد: کشورهایی که نظام پادشاهی و سلطنتی دارند برای ما شعار حقوق بشر سر می‌دهند! البته درد آنها حقوق بشر نیست.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه افزود: آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر برای استانداردسازی، مفهوم سازی و ترویج فرهنگ خودش استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: تحمیل یک الگو به دیگر کشورها به عنوان حقوق بشر قابل قبول نیست.

غریب‌آبادی تاکید کرد: به برخی کشورهای ناقض حقوق بشر به خاطر اینکه تحت حمایت آمریکا و غربی‌ها هستند هیچ انتقادی نمی‌شود و هیچ گزارشگری علیه آنها داده نمی‌شود و هیچ قطعنامه‌ای علیه آنها صادر نمی‌شود.

غریب‌آبادی گفت: حقوق بشر فقط یک عنوان ظاهر فریب برای آمریکا و کشورهای غربی است برای پیشبرد اهداف سیاست خارجی خودشان. 

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: سازمان های بین المللی عاجز هستند که علیه نقض حقوق بشر آمریکا موضع بگیرند. 

وی افزود: آمریکا و غرب نمی‌توانند مدعی ایجاد و پیشگامی حقوق بشر باشند زیرا حقوق بشر ریشه در ادیان الهی به خصوص دین مبین اسلام دارد. 

غریب آبادی با اشاره به اینکه حقوق بشر هیچ جایگاهی در سیاست های داخلی و خارجی آمریکا ندارد، ادامه داد: آمریکا هیچ ارزشی برای حقوق بشر حتی مردم خودش قائل نیست. 

وی با اشاره به نقض حقوق مسلمانان در آمریکا گفت: 82 درصد مسلمانان در آمریکا اعلام کردند نسبت به انجام مراسم مذهبی سخت‌گیری می شود.

غریب‌آبادی با بیان اینکه آمریکا با سرنگونی هواپیمای مسافربری، روی همه جنایتکاران جهان را سفید کرده است افزود: ایران بزرگترین قربانی تروریسم و تحریم در دنیاست.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه تصریح کرد: آمریکا بالاترین نرخ نابرابری درآمدی در کشورهای جهان را دارد و بزرگترین متجاوز در جهان است.

وی با مطرح کردن این سوال که «وقتی آمریکا درباره حقوق بشر حرف می زند باید پرسید کدام حقوق بشر؟» تصریح کرد: آمریکایی‌ها بزرگترین ایجادکننده و حامی گروه های تروریستی در دنیا هستند.

غریب آبادی با بیان اینکه آمریکا 30 کشور را مورد تحریم‌های یک‌جانبه قرار داده است، تشریح کرد: ایالات متحده بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و همه مسئولان و مقامات آن را باید محاکمه کرد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضائیه در پایان خاطرنشان کرد: اگر حقوق بشر برای آمریکا مهم است تحریم‌های ظالمانه علیه ایران را بردارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول