اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

پیشنهاد بسیج اساتید برای برگزاری برنامه مشترک با وزارت علوم برای افشای بین‌المللی جنایات آمریکا

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: پیشنهاد می‌کنم برنامه مشترک و جامعی با همکاری بسیج اساتید و وزارت علوم شکل گیرد تا در راستای افشای بین المللی جنایات آمریکا گام برداشته شود.

پیشنهاد بسیج اساتید برای برگزاری برنامه مشترک با وزارت علوم برای افشای بین‌المللی جنایات آمریکا

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی فارس، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در نشستی که با هدف افزایش همکاری‌ مشترک بین وزارت علوم و سازمان بسیج اساتید برگزار شد، بر اهمیت و جایگاه علم در اسلام تاکید کرده و گفت: عنایت ویژه جمهوری اسلامی به ویژه شخص مقام معظم رهبری همواره بر موضوع علم و توسعه علمی و جوانب آن بوده است.

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها تاکید کرده اند که علم پایه پیشرفت همه جانبه یک کشور بوده و برای یک ملت مهم‌ترین ابزار آبرو و پیشرفت و اقتدار است. 

وی افزود: علم و دست برتر علمی راز پیشرفت یک کشور است. در این مسیر پژوهش قطعا یکی از اصلی‌ترین ابزاهای توسعه علمی است.

مردانی تاکید کرد: پژوهش نه فقط به عنوان مفهومی مستتر در علم که به عنوان امری ویژه و حائز اهمیت مورد تاکید مقام معظم رهبری است. این ویژگی‌ اساس راهبردهای بسیج اساتید در حوزه علم و پژوهش را تشکیل می‌دهد.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور در ادامه با ذکر بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ضرورت مسئله محوری، عنوان کرد:  پژوهش بایستی هم برای رسیدن به اوج قله علم و ایجاد مرجعیت علمی و هم برای حل مسائل جاری کشور باشد. در این مسیر نیز تشکیل اندیشکده‌ها و گروه‌های پژوهشی مسئله محور در بسیج اساتید در راستای تحقق منویات رهبری انقلاب بوده است.

این استاد دانشگاه در ادامه خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب همچنین همواره بر لحاظ کردن اخلاق در علم و تایید صلاحیت عالمان تاکید داشته‌اند و فرموده‎‌اند؛ علم باید با اخلاق و ایمان همراه شود تا ما به همان چاله‎‌ای نیفتیم که غرب در آن افتاده است. بر اساس این تاکید، بسیج اساتید همت خود را بر ترویج اخلاق و ایمان چه در ساختار و شبکه خود و چه در بدنه وزارت علوم قرار داده و همچنین بر لزوم پیوند پژوهش با صنعت و کشاورزی و کمک‌رسانی و تجاری سازی ایده‌ها به عنوان یکی از محورهای تحقق شعار سال و ضرورت جهت دهی تمهیدات و امکانات به سمت اساتید دغدغه‌مند نسبت به اسلام و انقلاب تاکید داشته است.

مردانی در ادامه گفت: تحقق ارتباط میان معاونت پژوهش وزارت علوم و معاونت پژوهش بسیج اساتید در راستای سیاست‌های تحول گرایانه پژوهشی، استفاده از ظرفیت عظیم دستگاه‌های غیر دولتی، نیروهای نظامی،معاونت‌های علمی و پژوهشی و همچنین جهاد و خودکفایی نیروهای مسلح و نیز نیروهای دغدغه‌مند انقلابی، حمایت از پژوهش بسیج اساتید و اساتید بسیجی در مسیر تحقق پژوهش مسئله محور و پژوهشگری انقلابی و دغدغه‌مند از جمله راهکارهای پیشنهادی برای پیشرفت های چشم گیر در  این زمینه است.

وی با اشاره به ظرفیت بسیج اساتید به عنوان مجموعه‌ای متشکل از 53 هزار استاد انقلابی و پای کار بیان کرد: بسیج اساتید آمادگی خود را برای کمک همه جانبه به دولت اعلام کرده است.

وی گفت: نهضت استادی بسیج هرگز به دنبال کسب عنوان و نام نبوده، بلکه به دنبال انجام کار و حل مسئله است، حل مسئله هم همت و رویکرد جهادی می‌خواهد و هم انسجام و نظم  و ساختار دینی، ساختاری آماده که متشکل از خیل عظیمی از متخصصان متعهد و ولایی کشور است.

مردانی تاکید کرد: بنابراین باید بیش از پیش مورد عنایت دستگاه‌های اجرایی به ویژه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و در این مورد خاص مورد توجه معاونت پژوهشی وزارت علوم قرار بگیرد.

مردانی در پایان سخنان با یادآوری سالگرد شهادت جمعی از هم وطنان در حمله ناو دریایی آمریکا به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی و هفته افشای حقوق بشر آمریکایی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم برنامه مشترک و جامعی به عنوان مطلع جدیدی در همکاری معاونت پژوهشی وزارت عتف و معاونت پژوهشی سازمان بسیج اساتید با مشارکت اندیشکده‌های تخصصی و حقوقی بسیج اساتید شکل گیرد تا به این وسیله در راستای یکی از وظایف مغفول مانده از دید و اقدام نیروهای انقلابی یعنی افشای بین المللی جنایات آمریکا گام برداشته شود. 

وی افزود: افشای ماهیت فاشیستی امپریالیزم غرب و روشنگری در مورد جنایات آمریکا یکی از محورهای مهم جهاد تبیین است.جهاد تبیینی که مقام معظم رهبری آن را وظیفه‌ای فوری و قطعی خوانده‌اند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول