اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

جریمه ۳۰ درصدی برای عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان گفت: عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی، جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

جریمه ۳۰ درصدی برای عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان به نقل از روابط عمومی مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان، جواد انوری مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان بیان کرد: سازمان امور مالیاتی کشور در نظر دارد مفاد تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم را از حیث تعیین مالیات مقطوع با رویکردی جدید و بر اساس اطلاعات و دیتاهای واصله ازجمله اطلاعات مجوزها، اطلاعات حساب‌های بانکی، بارنامه‌ها و بیمه‌نامه‌ها اجرا کند.

وی گفت: مؤدیان می‌توانند با تسلیم اظهارنامه شفاف و واقعی، از فرصت پذیرش خوداظهاری مالیاتی برخوردار شده و از حسابرسی پرونده مالیاتی توسط مأموران مالیاتی جلوگیری کنند.

مدیرکل امور مالیاتی استان سمنان افزود: مؤدیان مالیاتی برای ارسال اظهارنامه به‌صورت سیستمی، باید در نظام مالیاتی ثبت‌نام داشته باشند و صاحبان مشاغل فاقد ثبت‌نام، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در نظام مالیاتی اقدام کنند.

انوری با تأکید بر رویکرد جدید سازمان امور مالیاتی کشور مبنی بر رسیدگی داده محور و تهیه اظهارنامه برآوردی مبتنی بر اطلاعات مالی گفت: عدم تسلیم اظهارنامه در موعد مقرر موجب محرومیت از معافیت‌های مالیاتی و جریمه ۳۰ درصدی غیرقابل بخشش و تهیه اظهارنامه برآوردی می‌شود.

وی بیان کرد: صاحبان مشاغل فاقد ثبت‌نام، لازم است در اسرع وقت با مراجعه به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به ثبت‌نام در نظام مالیاتی اقدام کنند.

انتهای پیام/74001/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول