اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

فناوری؛ بستری برای اشتغال آفرینی در روستاها/علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها

معاون عمرانی وزیر کشور گفت: یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می‌توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم.

فناوری؛ بستری برای اشتغال آفرینی در روستاها/علاج مقابله با مهاجرت به کلانشهرها

مهدی جمالی نژاد، معاون عمرانی وزیر کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رفاه خبرگزاری فارس، با تاکید بر اهمیت توجه به توسعه روستاها و شهرهای میانی، اظهار کرد: ما توجه به شهرهای کوچک، شهرهای میانی و روستاها را در دستور کار قرار داریم، چرا که اگر به شهرها و روستاهای کوچک توجه نکنیم شاهد مهاجرت ساکنان این مناطق به شهرهای بزرگتر و خالی شدن از سکنه این روستاها خواهیم بود. به‌ همین دلیل تلاش می‌کنیم اقداماتی که در شهرهای بزرگ صورت می‌گیرد را در شهرها و روستاهای کوچک نیز به درستی اجرا کنیم.

وی افزود: شعار امسال «تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین» است، براین اساس با توجه به آن‌که یکی از مشکلات شهرها و روستاهای کوچک، بیکاری و عدم اشتغال پایدار است، از این رو می‌توانیم حوزه فناوری را در روستاها فعال کنیم، حوزه فناوری و IT می‌تواند میزان نرخ  زیادی از اشتغال را ایجاد کند و نقش بسزایی در روستاها و شهرهای کوچک ایفا کند.

 معاون عمرانی وزیر کشور، با اشاره به آغاز به کار نمایشگاه شهر هوشمند در تهران، خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم از فرصت‌های نمایشگاه استفاده کنیم و شهروندان شهرهای کوچک و روستاها را با موضوعات نوآورانه،خلاقانه و ابتکارانه شهرهای بزرگ آشنا کنیم.

رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به دیگر جزئیات این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در این نمایشگاه، بیش از ۲۰۰شرکت دانش بنیان حضور دارند، ما علاوه بر آن‌که موضوع شهرهای خلاق را دنبال می‌کنیم، در بحث روستاهای خلاق دنبال راهبردهایی هستیم که بتوانیم حوزه فن آفرینی و مهارت روستاییان را غنی کرده و افزایش دهیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول