اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

معارض سوری در گفت‌وگو با فارس:اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل، در تدارک جنگ است

معارض سوری تأکید کرد که رئیس جمهور ترکیه به خاک سوریه چشم طمع دارد و برای اشغال آن تلاش می‌کند.

معارض سوری در گفت‌وگو با فارس:اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل، در تدارک جنگ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «محمود مرعی» معارض سوری با اشاره به طمع «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه به اراضی سوریه گفت که اردوغان به بهانه ایجاد منطقه حایل در تدارک جنگ است.

مرعی در گفت‌وگو با فارس به حمایت ترکیه از گروه‌های مسلح اشاره کرد و گفت: ترکیه به اراضی سوریه چشم طمع دارد و برای توسعه و اشغال بیشتر خاک این کشور و نیز حمایت از گروه‌های مسلح از اتباع سوریه و بسیاری از کشورها مانند چچن، داغستان، اویغورها و تروریست‌های عرب از تونس، مغرب و جبهه النصره تلاش می‌کند و لذا از دیدگاه ما حضور ترکیه در خاک سوریه، اشغالگری است.

نامزد انتخابات سابق ریاست جمهوری سوریه تأکید کرد که دولت سوریه و ملت آن بایستی در برابر این اشغالگری تا آزادسازی کل اراضی اشغالی سوریه از اشغال ترکیه، مقاومت کنند.

وی درباره اظهارات یک مسئول برجسته ترکیه در خصوص تماس‌های دوره‌ای دستگاه اطلاعات ترکیه و همتای سوری آن به نفع منافع ملی تصریح کرد: در خصوص دیدارهای رسمی ترکیه و سوریه باید گفت که این دیدارها از چند سال پیش قطع شده و برخی منابع از دیدارهای امنیتی دو کشور به منظور مبارزه با تروریسم و دستیابی به راه‌حلی جهت پایان دادن به اشغالگری ترکیه در اراضی سوریه بر اساس توافقنامه آدانا خبر داده‌اند.

این معارض سوری درباره ایجاد منطقه امن نیز گفت: طرح ترکیه در خصوص منطقه امن و بازگشت پناهجویان سوری از ترکیه به این منطقه، دخالت در امور داخلی سوریه و تغییر جمعیتی در منطقه است که بر خلاف حقوق بشر و توافقنامه‌های ژنو در خصوص بازگشت آوارگان سوری به وطن خود می‌باشد.

«ابراهیم قالن» سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه اخیرا مدعی شد که آنکارا برای ایجاد منطقه امن و فضایی برای آوارگان سوری در عفرین، ادلب، تل أبیض و رأس العین، تلاش می‌کند.

معارض سوری با اشاره به تلاش‌های اردوغان برای جلب موافقت آمریکا و روسیه به منظور ایجاد منطقه حایل، گفت که همه احتمال‌ها وجود دارد و دولت سوریه و ملت آن در آینده با دشمن ترکیه‌ای خواهند جنگید و در برابر اشغالگر خواهند ایستاد.

گفت‌وگو از: معصومه فروزان

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول