اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

امیرعبداللهیان: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بود

وزیر امور خارجه با بیان اینکه بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران بود، گفت: سکوت و همدستی مدعیان حقوق بشر در این جنایت وحشیانه و مغایر با حقوق بین‌الملل، هرگز از خاطر ملت ایران فراموش نخواهد شد.

امیرعبداللهیان: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه  ایران بود

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (دوشنبه) در توئیتی درباره بمباران شیمیایی سردشت نوشت: بمباران شیمیایی سردشت، اوج وقاحت رژیم صدام در جنگ تحمیلی علیه کشورمان بود.

وی افزود: سکوت و همدستی مدعیان حقوق بشر در این جنایت وحشیانه و مغایر با حقوق بین‌الملل، هرگز از خاطر ملت بزرگ ایران فراموش نخواهد شد. روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک را گرامی می‌داریم.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه پیش از این نیز در پیامی به مناسبت سالگرد بمباران شیمیایی سردشت تصریح کرد: وزارت امور خارجه از هیچ تلاشی برای احقاق حقوق شهدا و جانبازان شیمیایی از مجاری ذیربط حقوقی و بین‌المللی، فروگذار نکرده و نخواهد کرد. (اینجا بخوانید)

گفتنی است، هشتم تیر ماه سالگرد بمباران شیمیایی سردشت به عنوان روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک نامگذاری شده است.

در پیام وزیر امور خارجه آمده بود: ۳۵ سال از بمباران شیمیایی دهشتناک شهر سردشت به دست رژیم سفاک بعثی، سپری شد. اگرچه در طول هشت سال جنگ تحمیلی بیش از ۳۰۰ بار از سلاح و بمب‌های شیمیایی علیه نظامیان و غیرنظامیان ایرانی در کلیه استان‌های نوار مرزی غرب ایران استفاده شد، اما حمله شیمیایی تیرماه ۱۳۶۶ به چهار نقطه شهر سردشت و برخی روستاهای اطراف آن شهر، غم انگیز‌ترین وجه از جنایات رژیم صدام و شرکای غربی‌اش را به تصویر کشید. بدین مناسبت و نامگذاری آن به عنوان «روز ملی مبارزه با سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک»، یاد و خاطره شهدای والامقام و جانبازان معزز شیمیایی را گرامی می‌دارم و برای بازماندگان و خانواده آن عزیزان از خداوند متعال صبر و شکیبایی مسئلت می‌کنم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول