اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

ایجاد اولین مرکز فناوری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان ایجاد زیست‌بوم فناوری را به‌ عنوان اولین تجربه دانشگاه صنعتی اصفهان در توسعه دانشگاه نسل ۳ و ۴، گام مهمی دانست و گفت: نیاز صنعت به توسعه فناوری در آینده، زمینه شکل‌گیری پروژه‌های مشترک با دانشگاه و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنعت را فراهم می‌کند.

ایجاد اولین مرکز فناوری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، حمیدرضا صفوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان در آئین امضای تفاهم‌نامه راه‌اندازی اولین مرکز نوآوری و فناوری فولاد کشور در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، با اشاره به اینکه این دانشگاه تبادلات علمی و فناوری بسیاری با فولاد مبارکه داشته است، اظهار داشت: راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری فولاد مبارکه در دانشگاه صنعتی اصفهان باعث شتاب بیشتر در همکاری‌های این دو مجموعه می‌شود. 

وی مهم‌ترین هدف ایجاد این مرکز در دانشگاه را کمک به توسعه و تقویت زیست‌بوم فناوری دانست و افزود: با امضای این تفاهم‌نامه، زمینه‌ حمایت از تیم‌ها و واحدهای فناوری در راستای ایجاد و توسعه مراکز استارتاپی و تسهیل‌گری در جهت جذب گرنت‌های پژوهشی مرتبط با صنعت فولاد در نظر گرفته می‌شود.

صفوی ایجاد زیست‌بوم فناوری را به‌ عنوان اولین تجربه دانشگاه صنعتی اصفهان در توسعه دانشگاه نسل ۳ و ۴، گام مهمی دانست و خاطرنشان کرد: نیاز صنعت به توسعه فناوری در آینده، زمینه شکل‌گیری پروژه‌های مشترک با دانشگاه و ایجاد فرصت‌های مطالعاتی اساتید در صنعت را فراهم می‌کند. 

افتتاح رسمی مرکز نوآوری و فناوری فولاد در هفته دولت 

همچنین در این آئین یحیی پالیزدار، مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه بیان داشت: تلاش می‌شود در مجموعه نوآوری دانشگاهی، نیازهایی که در آینده با آن روبرو هستیم را تبیین و اعضای هیأت‌علمی و پژوهشگران دانشگاه را تشویق کنیم که کار علمی خود را در آن حوزه‌ها متمرکز کنند.

وی تأکید داشت: این کار را می‌توانیم بدون حضور فیزیکی هم انجام دهیم، ولی قرابت فیزیکی و حضور در دانشگاه صنعتی اصفهان منشأ اثر قابل‌توجهی است. 

پالیزدار افزود: مرکز نوآوری فولاد مبارکه دانشگاه صنعتی اصفهان، در گام نخست روندهای گسترده‌ای که در صنعت فولاد به آن نیاز است را به اطلاع اعضای هیأت‌علمی رسانده، هزینه‌های تحقیقاتی را پرداخت و استارت‌آپ‌های دانشگاهی را در جهت رفع نیازهای صنعت فولاد توانمند می‌کند. 

مدیرعامل شرکت پشتیبانی و توسعه نوآوری فولاد مبارکه با بیان اینکه مرکز نوآوری دانشگاهی فولاد به دنبال چند برابر کردن فرصت‌های سرمایه‌گذاری در دانشگاه است، اذعان داشت: با تجهیز دفتر این مرکز در دانشگاه صنعتی اصفهان و استقرار دانشجویان و نخبگان دانشگاهی در آن، در هفته دولت شاهد افتتاح رسمی این مجموعه خواهیم بود. 

هیچ محدودیتی برای حمایت از پروژه‌های دانش‌بنیان نداریم

امیر مظاهری مشاور مدیرعامل فولاد مبارکه در امور شرکت‌های دانش‌بنیان نیز در این نشست با اشاره به حضور مؤثر دانش‌آموختگان و متخصصان دانشگاه صنعتی اصفهان در صنعت فولاد کشور بیان داشت: سرمایه‌گذاری مازاد بر اعتبار در شرکت فولاد مبارکه برای شرکت‌های فناور، اساتید و محققین دانشگاه در نظر گرفته می‌شود.  

وی با اشاره به اینکه شرایط حوزه تحقیقات و صنعت نه‌تنها در کشور که در سطح دنیا متفاوت شده است خاطرنشان کرد: با بالارفتن سرعت رشد علم و تغییرات ایجاد شده در توسعه فناوری‌ها، ضرورت ایجاد زیست‌بوم‌های فناوری میان دانشگاه و صنعت برای به‌ روزرسانی فناوری‌های کشور بیش از گذشته احساس می‌شود. 

مظاهری تصریح کرد: صنعت فولاد افتخار خود می‌داند که در حوزه‌های دانش‌بنیان و حمایت از پروژه‌های تحقیقاتی هیچ محدودیت و سقفی قائل نشده است؛ چرا که بر اساس وظیفه و نیاز مجموعه فولاد اگر با این تغییرات همراه نشویم، زیان می‌بینیم.  

به گزارش فارس، در پایان این نشست و در راستای امضای این تفاهم‌نامه، قرارداد پژوهشی میان پژوهشکده فولاد و شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری فولاد مبارکه باهدف انجام خدمات تحقیقاتی موردنیاز شرکت  فولاد مبارکه به امضا رسید؛ در همین راستا در زیست‌بوم فناوری دانشگاه صنعتی اصفهان و فولاد مبارکه، شاهد توسعه محصولات فولادی پیشرفته، توسعه منابع اولیه و مواد مصرفی جایگزین، حرکت در مسیر انقلاب صنعتی چهارم، اقتصاد چرخشی و تغییرات آب‌وهوای جهانی، خواهیم بود.

انتهای پیام/۶۳۱۲۸/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول