اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

زلنسکی: اوکراین به نبرد با روسیه برای بازپس‌گیری لیسیچانسک ادامه می‌دهد

رئیس‌جمهور اوکراین می‌گوید که نیروهایش را که اوایل هفته از لیسیچانسک در لوهانسک عقب‌نشینی کرده مجدداً برای نبرد با ارتش روسیه بازمی‌گرداند.

زلنسکی: اوکراین به نبرد با روسیه برای بازپس‌گیری لیسیچانسک ادامه می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پس از آن که کنترل «لیسیچانسک » به دست نیروهای روس افتاد، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز گذشته (یکشنبه) متعهد شد که مجدداً نظامیان اوکراینی را بسیج کرده و برای نبرد با ارتش روسیه به لیچیانسک بازگرداند.

بنا بر گزارش وبگاه «هیل» وابسته به کنگره آمریکا، زلنسکی در سخنرانی شبانه خود که مطابق معمول در قالب یک کلیپ ویدئویی ضبط شده بود با اشاره به عقب‌نشینی اوایل هفته نیروهای اوکراینی از لیچیانسک تصریح کرد که جدیدترین تسلیحات مدرن که غرب اخیراً به اوکراین عرضه کرده است، تا حد زیادی به ارتش اوکراین کمک خواهد کرد.

وی در خصوص عقب‌نشینی نیروها از لیسیچانسک گفت: «اگر فرماندهی ارتش ما، افراد را از نقاط خاصی از جبهه به خصوص لیسیچانسک که دشمن بیشترین برتری شلیک دارد، خارج کند، فقط یک مفهوم دارد: ما به لطف تاکتیک‌ها، افزایش عرضه تسلیحات مدرن خود بازمی‌گردیم».

نیروهای مسلح روسیه کنترل شهر لیسیچانسک در منطقه شرقی لوهانسک را به عنوان جدیدترین دستاورد خود برای آزادسازی شرق اوکراین تحت کنترل درآوردند و هفته قبل نیز سیویردونتسک را تحت کنترل خود درآوردند.

اوکراین مدعی است که روزانه ۱۰۰ تا ۲۰۰ سرباز خود را در نبرد با ارتش روسیه از دست می‌دهد و در عین حال ادعا می‌کن که تلفات نظامیان روس بیشتر از اوکراینی‌ها است.

زلنسکی با تأکید بر این که در نبرد با روسیه تسلیم نخواهد شد، گفت: «بگذارید ارزیابی کنند که این بار چه چیزی به دست آورده‌اند و چه هزینه‌ای برای آن پرداخت کرده‌اند زیر گزارش‌های فعلی آن‌ها مثل گزارش‌های قبلی بی‌ارزش و بی‌فایده خواهد شد. ما به تدریج در منطقه خارکیف، منطقه خرسون و به سمت دریا پیش می‌رویم. زمینی نمونه‌ خوبی از این مسئله است. روزی فرامی‌رسد که ما همین چیزها را درباره دونباس خواهیم گفت».

برخی منابع خبری اعلام کردند که ارتش اوکراین از آخرین سنگر خود در لیسیچانسک عقب نشینی کرده و به نیروهای خود دستور داده از این شهر خارج شوند.

رسانه‌های روسی روز یکشنبه گزارش دادند، وزیر دفاع روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را در جریان «کنترل کامل» بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده است.

به گفته وزارت دفاع روسیه، آزادسازی لوهانسک (از جمهوری‌های خودخوانده شرق اوکراین که پیش‌تر از سوی مسکو به رسمیت شناخته شده) با سقوط شهر لیسیچانسک و همچنین چند شهر مجاور تکمیل شد که اکنون تحت کنترل روسیه و نیروهای مسلح جمهوری لوهانسک هستند. این وزارتخانه افزود نیروهای دونتسک و لوهانسک ۱۸۲ کیلومتر از زمین‌های لوهانسک را از کنترل نیروهای کی‌یف آزاد کردند.

ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارید زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سنگین و سبک، بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول