اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

۱۶۰ هزار زائر اربعین تاکنون در سامانه سماح پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند

با گذشت 3 روز از آغاز پیش ثبت‌نام متقاضیان اربعین، بیش از ۱۶۰ هزار نفر تاکنون در سامانه سماح برای تشرف به عراق در اربعین ۱۴۰۱ اعلام آمادگی کرده‌اند.

۱۶۰ هزار زائر اربعین تاکنون در سامانه سماح پیش‌ثبت‌نام کرده‌اند

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، پیش‌ثبت‌نام متقاضیان زیارت اربعین ۱۴۰۱ از دهم تیرماه در سامانه سماح آغاز شد و این روند تا پایان تیرماه ادامه دارد.

امسال زائران اربعین به صورت زمینی و هوایی امکان پیش‌ثبت‌نام دارند و پس از وارد کردن اطلاعات شخصی، از متقاضیان زیارت اربعین مرز پیشنهادی مورد سوال قرار می‌گیرد تا ستاد اربعین برنامه‌ریزی‌های لازم برای زائران را در ایام اربعین اتخاذ و امکانات مورد نیاز را ساماندهی کنند.

برخلاف سال گذشته که عراق محدودیتی در تعداد زائران قرار داده بود، امسال هنوز هیچ محدودیتی از سوی عراق اعمال نشده و بر اساس مذاکرات اولیه، زائران بدون محدودیت در سهمیه می‌توانند هم‌زمان با ایام اربعین، به عراق سفر کنند.

همچنین امسال مرزهای چهارگانه مهران، شلمچه، چذابه و خسروی برای تردد زائران اربعین پیش‌بینی شده است که البته در صورت ازدحام جمعیت، ستاد اربعین بازگشایی مرز سومار‌ را نیز درنظر گرفته است. اما این مرز هنوز در بین مرزهای پیشنهادی در سامانه سماح قرار ندارد.

با گذشت سه روز از آغاز پیش‌ثبت‌نام اربعین در سامانه سماح، تا امروز بیش از ۱۶۰ هزار نفر برای تشرف به عراق در ایام اربعین پیش ثبت‌نام کرده‌اند. البته ستاد اربعین پیش‌بینی تشرف بیش از چهار میلیون زائر را کرده است. علاقه‌مندان به پیش‌ثبت‌نام اربعین ۱۴۰۱ در سامانه سماح می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

به گزارش فارس، اربعین امسال برای سفر به عراق با توجه به لغو ویزا، نیازی به اخذ روادید نیست. با این وجود، زائران باید علاوه بر گذرنامه با ۶ ماه اعتبار، نسبت به داشتن کارت واکسیناسیون و تزریق دُز یادآور برای افرادی که حداکثر ۶ ماه از آخرین تزریق واکسن آن‌ها گذشته باشد، توجه کنند. البته نوع واکسن در سفر اربعین مورد توجه قرار ندارد. همچنین به منظور رفاه زائران و کاهش هزینه‌ها، انجام آزمایش pcr حذف شده و ارائه همان کارت واکسن برای تردد کافی است.

انتهای پیام/ ت 66

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول