اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

پلمب ۳ بنگاه مشاور املاک کرمان به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان گفت: سه بنگاه مشاور املاک به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات پلمپ شدند.

پلمب ۳ بنگاه مشاور املاک کرمان به‌دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سیدمهدی قویدل در حاشیه بازدید از بنگاه‌های مشاور املاک شهر کرمان ‌‌اظهاداشت: در این بازدیدها به تعدادی از این واحدها تذکرات لازم داده شد و تعداد ۳ بنگاه به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات به دستور نماینده دادستان تا بر طرف نمودن موانع پلمب شدند. 

معاون اجتماعی دادگستری کرمان افزود: در راستای افزایش امنیت معاملات، ارتقای بهداشت حقوقی قراردادها و پیشگیری از تشکیل پرونده‌های مربوط به دعاوی حوزه املاک، تیم نظارت بر بنگاه‌های املاک با محوریت اداره حقوقی و قضایی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان و ادارات متولی تشکیل شده و امورات مربوطه را پیگیری می‌کند.

وی با اشاره به عدم رعایت قوانین و مقررات توسط مشاورین املاک و وقوع جرائم مرتبط با حوزه املاک و تشکیل پرونده‌های مربوط به دعاوی در این حوزه تصریح کرد: بر این اساس کار نظارت، ساماندهی و برخورد با بنگاه‌های بدون مجوز و متخلف در دستور کار قرار گرفته است.

این مقام قضایی افزود: با توجه به بررسی صورت گرفته توسط کارشناسان معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان کرمان، تعداد زیادی از پرونده‌های تشکیل شده در محاکم قضایی استان مربوط به دعاوی مربوط به حوزه املاک است.

قویدل اظهار داشت: با توجه به اهمیت موضوع نظارت بر بنگاه‌های املاک شهر کرمان، این بازرسی‌ها با همراهی دادستانی کرمان و دستگاه‌های متولی به صورت‌ مستمر ادامه خواهد داشت. 

وی در پایان یاد آور شد: با پیگیری‌های انجام شده در آینده نزدیک سامانه رصد اراضی دولتی و ملی در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی و امنیتی راه‌اندازی خواهد شد که در پیشگیری از تصرفات و تخریب این اراضی موثر خواهد بود.

انتهای پیام/۳۳۸۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول