اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

بازدید از خانه خلاق موسیتو/ کرمی: از توسعه شرکت‌های خلاق هوش مصنوعی و مکاترونیک حمایت می‌کنیم

رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از خانه خلاق و نوآوری موسیتو در حوزه مکاترونیک، هوش مصنوعی و رباتیک بازدید کرد.

بازدید از خانه خلاق موسیتو/ کرمی: از توسعه شرکت‌های خلاق هوش مصنوعی و مکاترونیک حمایت می‌کنیم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، پرویز کرمی رئیس مرکز و دبیر ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید با اشاره به نقش خانه‌های خلاق و نوآوری در ترویج فرهنگ نوآوری، فناوری و تبدیل ایده به محصول و خدمت دانش بنیان و خلاق گفت: خانه‌های خلاق و نوآوری بستری هستند تا ضمن ارائه خدمات یادگیری، زمینه برای بروز ایده‌های نوآورانه و تبدیل ایده به پدیده سرگرمی آموزی و در نهایت شکل‌گیری شرکت‌های خلاق و دانش‌بنیان فراهم شود.

کرمی ادامه داد: خانه‌های خلاق و نوآوری در حوزه آموزش، مهارت افزایی، اشتغال و تولید فعال هستند و تمامی زمینه‌های بالقوه در حوزه خلاق از اقتصاد دیجیتال، هوش مصنوعی گرفته تا حوزه فناوری‌های نرم مانند سرگرمی، گردشگری، تولید محتوای آموزشی، یادگیری، نوآوری‌های اجتماعی و ... را پوشش می‌دهند. خانه خلاق و نوآوری موسیتو نیز پلتفرمی نوآورانه و جذاب در حوزه آموزش و یادگیری و برای ترویج و توسعه دانش و فناوری هوش مصنوعی، رباتیک و حوزه‌های وابسته در میان گروه‌های نوجوان و جوان جامعه است.

مشاور معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری، با بیان این‌که خانه‌های خلاق و نوآوری می‌توانند ایده‌های خلاقانه و نوآورانه در مناطق محروم و کمتر برخوردارکشور را به مرحله ظهور و شکوفایی برسانند، ادامه داد: می توانیم در هر استانی از توان خانه‌های خلاق و نوآوری استفاده کنیم تا زیرساخت ها و امکانات لازم و هرآن چه که در این خانه‌های خلاق و نوآوری متمرکز شده تا ایده را به محصول و خدمت خلاق تبدیل کرده و نوجوانان را آموزش دهد، در سایر شهرها نیز پیاده سازی شود و نیروی انسانی جوان و خلاق سایر شهرها و استان‌های کشور نیز از این ظرفیت به خوبی بهره ببرند و برای همین منظور در سفرهای استانی جناب آقای دکتر رئیسی، رئیس جمهوری ایران برای هر استان 5 خانه خلاق و نوآوری مصوب شده است که به همت فعالان زیست بوم نوآوری با کمک استانداران، پارک‌های علم و فناوری و بخش خصوصی راه اندازی می‌شود.

بستری برای توسعه فناوری‌های حوزه هوش مصنوعی و رباتیک

خانه خلاق و نوآوری موسیتو، در  حوزه‌های فناورانه‌ای چون هوش مصنوعی، ربات‌ها، شبکه‌های عصبی و حس‌گرها فعالیت می‌کند و در حوزه رباتیک نیز در حوزه ملی و بین‌المللی دستاوردهایی داشته است. از محصولات ایران‌ساخت این خانه خلاق و نوآوری می‌توان به «ربات انسان‌نمای موسیتو» اشاره کرد که از34 درجه آزادی برخوردار است و از فناوری‌های مختلفی چون هوش مصنوعی، واقعیت مجازی و حسگرها بهره می‌برد.

در حال حاضر در خانه خلاق و نوآوری 4 شرکت خلاق حضور دارند و در فضایی 600 متر مربعی ایده‌های نوآروانه خود را به محصول و خدمت تبدیل می‌کنند. استفاده از ظرفیت های جون آموزش، مشاوره، فضای استقرار استارتاپ‌ها، کارگاه‌های اشتراکی، دوره‌های تخصصی کار با تجهیزات، مدیریت زمان، منابع انسانی و تیم سازی از خدماتی است که خانه خلاق و نوآوری موسیتو به مخاطبان و شرکت‌های خلاق مستقر ارائه می‌دهد.

کمک به آموزش، یادگیری و سرگرمی‌آموزی از اهداف اصلی خانه خلاق و نوۀآوری موسیتو در کنار شکل‌دهی به شرکت‌های خلاق است، خانه خلاق و نوآوری موسیتو در باغ کتاب تهران مستقر است.

انتهای پیام/ ت 46

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول