اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

میانگین تأخیر پرواز زائران حج تمتع 36 دقیقه است

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اعزام زائران حج تمتع از 11 ایستگاه پروازی بدون تأخیر انجام شد، گفت: در سایر ایستگاه‌های پروازی، میانگین تأخیر پروازها 36 دقیقه بوده است.

میانگین تأخیر پرواز زائران حج تمتع 36 دقیقه است

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، روند اعزام زائران حج تمتع از ۲۲ خردادماه توسط شرکت ایران‌ایر آغاز شد و روزانه بیش از ۱۰ پرواز از ایران به عربستان انجام شد.

امسال با برنامه‌ریزی انجام شده، اعزام زائران به سرزمین وحی از ۱۸ ایستگاه پروازی انجام شد و بر اساس تفاهم ایران و عربستان، زائران کشورمان فقط با شرکت‌ هواپیمایی داخلی به مقصد فرودگاه جده و مدینه مشرف شدند که البته برخی از پرواز زائران تا ۱۰ ساعت هم تأخیر داشتند.

اعزام زائران حج از ۱۱ ایستگاه پروازی بدون تأخیر بود

شمس‌الدین فرزادی پور، سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به دلایل تأخیر پرواز زائران حج تمتع ۱۴۰۱ اظهار داشت: امسال ۱۸ ایستگاه پروازی برای انتقال زائران حج تمتع داشتیم که در ۱۱ ایستگاه، تأخیری وجود نداشت و در باقی ایستگاه‌های پروازی شاهد تأخیر بودیم.

وی با بیان اینکه در هفت ایستگاه پروازی حج تمتع به صورت میانگین ۳۶ دقیقه تأخیر داشتیم، افزود: در کنار تأخیر در برخی از پروازها، امسال شاهد تعجیل در پرواز هم بودیم و برخی از پرواز زائران خانه خدا زودتر از موعد به عربستان اعزام شدند.

دلایل تأخیر ۱۰ ساعته برخی پرواز زائران حج

فرزادی‌پور با اشاره به اینکه برخی از پروازها به دلایل خاص تأخیر هشت تا ۱۰ ساعته داشتند، تصریح کرد: با توجه به حجم بالای پروازها، عمده تأخیرها از ناحیه ورود هواپیما بود. چرا که خروج عربستان از ایران به عربستان بر اساس برنامه‌ریزی ایران انجام می‌شود. اما وقتی هواپیما به عربستان رسید، در عربستان زمان بندی خروج ممکن است با مشکل مواجه شود و بازگشت هواپیما به کشور با تأخیر صورت گیرد. بر همین اساس، وقتی هواپیما با تأخیر وارد کشور می‌شود، با تأخیر هم مجدد به عربستان منتقل خواهد شد.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)درباره نقص فنی پروازها در عملیات حج تمتع نیز گفت: مشکل خاصی در اعزام زائران به حج تمتع نداشتیم، اما یکی از پروازها در بازگشت به کشور که خالی بود، در بوشهر اقدام به لندینگ کرد که همکاران ما با حضور در منطقه، آن را تعمیر کردند تا هواپیما بتواند مأموریت خود را ادامه دهد.

به گزارش فارس، امسال ۳۹ هزار و ۶۳۵ ایرانی به حج تمتع مشرف می‌شوند که تا پایان امروز همه زائران وارد مدینه منوره خواهند شد.

انتهای پیام/ ت 63

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول