اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

اولویت‌های تزریق دُز چهارم واکسن جانبازان اعلام شد

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ادامه رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و همچنین تزریق دُز چهارم واکسن توسط ایثارگران تأکید کرد.

اولویت‌های تزریق دُز چهارم واکسن جانبازان اعلام شد

به گزارش خبرگزاری فارس، جلال سیانی دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه همچنان فراگیری شیوع ویروس کرونا در کشور وجود دارد، گفت: در برخی استان‌ها آمار ابتلا و بستری در حال افزایش است و لازم است خانواده شهدا و جانبازان نسبت به ادامه رعایت شیوه نامه های بهـداشتی، ماسک زدن و همچنین تزریق دُز چهارم واکسن علیه ویروس کرونا اقدام کنند.

وی افزود: بر اساس پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، ایثارگران بالای ۷۰ سـال و همچنین افراد دارای نقص سیسـتم ایمنی از قبیل هموفیلی، تالاسـمی، پیوند عضو،HIV مثبـت، MS، مبتلایان سرطان، دیالیز و مصرف‌کننده داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی و ... می‌توانند نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن کویید خود اقدام کنند. همچنین توصیه شده است که تزریق دُز چهارم برای این عزیزان، چهار ماه پس از تزریق دُز سوم صورت پذیرد و نوع واکسن نوبت چهارم ترجیحاً مشابه واکسن نوبت سوم باشد.

سیانی با اشاره به اطلاعیه‌های قبلی ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران بیان داشت: در شرایط فعلی به سایر گروه‌های ایثارگرانی که بر اساس پروتکل‌ها شرایط تزریق دُز چهارم را ندارند توصیه می‌شود از حضور در اجتماعات و مکان‌های شلوغ پرهیز کرده و موارد بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند.

دبیر ستاد کرونای بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان خاطرنشان کرد: ضرورت دارد کادر بهداشت و درمان مرتبط با ایثارگران نیز نسبت به تزریق دُز چهارم واکسن کرونا برای خود اقدام کنند و کارکنان بنیاد نیز نسبت به ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در محل کار اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ ت 62

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول