اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده فرصتی مغتم برای تبادل تجربیات تهران و کلانشهرها است

مدیرکل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت:نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌ مدیریت شهری تهران فرصتی مغتم برای تبادل تجربیات تهران و کلانشهرها است.

نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده فرصتی مغتم برای تبادل تجربیات تهران و کلانشهرها است

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حسین رضا شهیدزاده، مشاور و مدیرکل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران درباره بازدید خود از غرفه‌های معاونت حمل و نقل و ترافیک در نمایشگاه «شهرهای خواهرخوانده و توانمندی‌ مدیریت شهری تهران» بیان کرد: درحال حاضر غرفه‌های معاونت حمل و نقل، علاوه بر نمایش دستاوردهای به روز و تکنولوژی‌های نو، از امکانات و تجهیزات فعلی و تاریخی استفاده کرده‌ است. برای مثال، نخستین تاکسی مورد استفاده در شهر تهران و اتوبوس‌های قدیمی در این نمایشگاه در معرض دید قرار داده شده است. اما در کنار آن دستاوردهای جدید نیز به نمایش گذاشته شده است.

مشاور و مدیرکل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه سخنان خود، مثال زد: شرکت کنترل ترافیک تهران، آخرین خدماتی (دوربین‌های ثبت تخلف، نمایش و نحوه کنترل برخط وضعیت ترافیکی شهر و ...) که در شهر ارائه می‌دهد را در نمایشگاه قرار داده‌ است. این نمایشگاه علاوه بر امکان بازدید افراد متخصص، می‌تواند برای عموم هم جالب باشد تا شهروندان بتوانند از این طریق با نحوه فعالیت‌های گسترده و متنوع شهرداری آشنا شوند.

شهیدزاده با بیان اینکه تنوع فعالیت و ارائه خدمات در غرفه‌های معاونت حمل و نقل بسیار بالاست، افزود: اقدامات بسیار مختلفی طی دوره جدید مدیریت شهری صورت گرفته است که هرکدام از این موارد نیازمند مدیریت قوی و نظارت دائم به منظور بهبود سرویس‌دهی به شهروندان است.

وی با تأکید بر اینکه نمایشگاه می‌تواند فرصتی برای انتقال تجارب شهر تهران با شهرهای خواهرخوانده باشد، توضیح داد: راه اندازی خطوط تندرو یا BRT در شهر تهران، الگوبرداری شده از یک تجربه موفق در امریکای جنوبی بود. این نمایشگاه می‌تواند علاوه بر دریافت تجارب کشورهای دیگر، تجربه‌های موفق مدیریت شهری تهران را هم به دیگر شهرهای جهان منتقل کند.

مشاور و مدیرکل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در ادامه گفت: برای مثال در غرفه کنترل کیفیت هوا، تکنولوژی پیش بینی آلودگی هوا به نمایش گذاشته شده است. پیش بینی وضعیت هوا مربوط به سازمان هواشناسی است اما موضوع پیش بینی آلودگی هوا یک موضوع بسیار تخصصی است که فقط قسمتی از آن به پیش بینی وضعیت هوا مربوط می‌شود. کمتر کشوری با تکیه بر توانایی داخل، چنین امکانی ایجاد کرده است. کشورهای دیگر می‌توانند از این دستاورد شهرداری تهران برای پیش بینی آلودگی هوای شهرهای خود استفاده کنند.

وی با تأکید براینکه نمایشگاه مذکور، نمایشگر جنبه‌ای از زحمات تمامی نیروهای شهرداری تهران است، افزود: اگر به خدمات و اقدامات شهرداری به صورت جزئی و موضوعی نگاه نشود، کسی نخواهد فهمید که چه فعالیت‌های شبانه روزی درحال انجام است. برای مثال جمع آوری زباله اقدام ساده‌ای نیست و در بسیاری از کشورها این کار به صورت روزانه و چندبار در روز انجام نمی‌شود بلکه هفته‌ای یک یا دو روز برای انتقال زباله به معابر و کوچه‌ها مراجعه می‌کنند. این سرویس‌دهی به حدی برای همه ما عادی سازی شده است که به عنوان یک انتظار از شهرداری به آن نگاه می‌کنیم. اگر شهروندان با روند فعالیت در کشورهای دیگر آشنا شوند، متوجه خواهند شد که این اقدامات در شهر تهران بسیار سخت و هزینه‌بر است.

مشاور و مدیرکل حوزه معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش پایانی سخنان خود، عنوان کرد: کمتر شهری در دنیا البته منظور بنده درصد ناوگان نسبت به جمعیت نیست دارای این تعداد اتوبوس، تاکسی و ... است. کمتر کشوری ۲ الی ۳ هزار دستگاه اتوبوس فعال دارد. مترو تهران در میان تمامی متروهای سراسر جهان، در رتبه بیستم قرار دارد. این درحالی‌ست که زمان زیادی از ساخت مترو در تهران نمی‌گذرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول