اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

سوریه به دنبال اتصال به شبکه بانکی میر روسیه

سفیر سوریه در روسیه اعلام کرد که این کشور اتصال به نظام پرداخت بانکی میر روسیه را در سایه تحریم‌های غرب مهم‌ تلقی می‌کند.

سوریه به دنبال اتصال به شبکه بانکی

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از تاس، ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه گفت: در سایه سیاست‌های تحریمی غرب، دمشق اتصال به نظام پرداخت "میر" روسیه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مهم می‌داند.

حداد گفت: ایده ایجاد نظام پرداخت میر در روسیه در سال 2015 شکل گرفت و در گام اول روی ایجاد یک نظام پرداخت مستقل در داخل روسیه تمرکز شد. به خصوص آنکه دسترسی تعدادی از بانک‌های روسی در آن زمان به نظام‌های پرداخت‌ غربی قطع شده بود.

سفیر سوریه ادامه داد: این کشور به طور قطع برای پیوستن به هر سامانه بانکی جایگزین نظام‌های غربی علاقه نشان خواهد داد؛ چراکه پیشتر هم این تحریم‌ها علیه سوریه از سوی غرب اعمال شده است.

حداد افزود: تقاضا برای نظام‌های پرداخت جایگزین در بسیاری از کشورهای جهان که در معرض فشارها و تحریم‌های غرب قرار گرفته‌اند رو به افزایش است.

وی در صحبت‌های خود ادامه داد: اقتصاد جهانی پس از آغاز درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین و اعمال تحریم‌های آمریکا و غرب علیه مسکو شاهد تغییرات چندجانبه‌ای بوده است. سفیر سوریه در روسیه تأکید کرد: همین مسئله تحریم‌ها باعث شده تا مسکو به سمت نظام‌های بانکی جایگزین نظام‌های پرداخت غربی برود.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول