اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

وین یا دوحه فرقی نمی‌کند، منافع ملی ایران باید در مذاکرات تأمین شود

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: فرقی بین دوحه و وین وجود ندارد و باید منافع ملی ایران در مذاکرات به رسمیت شناخته شود.

وین یا دوحه فرقی نمی‌کند، منافع ملی ایران باید در مذاکرات تأمین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، احمد راستینه ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری گفت: فرقی بین دوحه و وین وجود ندارد و باید منافع ملی ایران در مذاکرات به رسمیت شناخته شود.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آمریکا حاضر به ارائه تضمین در مقابل اجرای تعهدات ایران نیست.

وی افزود: لغو تحریم‌ها، انجام مبادلات آزاد بانکی، آزاد شدن منابع پولی ایران در کشورهای دیگر، رعایت حقوق اقتصادی در سرمایه‌گذاری خارجی و ... از جمله حقوق ایران در مذاکرات است.

دروغ‌پردازی غربی‌ها در مذاکرات هسته‌ای

راستینه با اشاره به اینکه کشورهای غربی با دروغ‌پردازی سعی در ایران‌هراسی دارند و بلندپروازی‌های ایران را عامل اصلی در ناتمام ماندن مذاکرات معرفی می‌کنند، تصریح کرد: آمریکا و بی‌ارادگی کشورهای اروپایی علت اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرت است.

وی عنوان کرد: ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای همسایه و قفقاز به سرعت در حال رشد است به گونه‌ای که چالش گازی با ترکمنستان تبدیل به وحدت و همدلی در ایجاد سوآپ گازی شد.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی توضیح داد: کشور عربستان که با توجه به تحولات منطقه‌ای سفارت خود را در ایران تعطیل کرده بود به سمت بازگشایی سفارت حرکت کرده است.

جهان قدرت منطقه‌ای ایران را به رسمیت شناخته است

وی گفت: هم اکنون قدرت منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده است در حالی که خلیج فارس به عنوان منطقه استراتژیک و ترانزیت انرژی جهان شناخته می‌شود ۲ نفتکش به دلیل تخلفات دریایی توسط کشورمان توقیف می‌شود و قدرت‌نمایی جمهوری اسلامی در برقراری امنیت حاشیه خلیج فارس به شدت نمایان می‌شود.

راستینه ادامه داد: قطر سطح ارتباطاتش را با ایران به سطح استراتژیک ارتقا می‌دهد و سفر رئیس جمهورمان به این کشور فرصت جدیدی را برای تحولات در حوزه خلیج فارس به وجود می‌آورد.

وی عنوان کرد: این تحولات نشان می‌دهد که هر گاه ما بر اساس الگوهای انقلاب اسلامی و فرامین رهبری حرکت کنیم چالش‌ها و تهدیدها تبدیل به فرصت می‌شود.

اختصاص بودجه ۹۹۵ میلیارد تومانی به پروژه‌های شهرستان شهرکرد

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به چالش‌های چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: سفر رئیس جمهور به استان سبب تخصیص ۹۹۵ میلیارد تومان بودجه به پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان شهرکرد شد.

عدم همگرایی و اتحاد بین دستگاه‌های استان در ایجاد شغل

وی با اشاره به اینکه همگرایی و اتحاد بین دستگاه‌های استان برای حل مشکل اشتغال مطلوب نیست، اظهار کرد: ما در این حوزه نیازمند روحیه جهادی، انقلابی و دغدغه‌مند هستیم.

راستینه با بیان اینکه استان ما در ظاهر ۱۱ درصد منابع آب کشور را دارد در صورتی که در باطن هیچ اختیاری نداریم، توضیح داد: همین موضوع سبب شده است تا ۱۵ دشت ممنوعه و بحرانی داشته باشیم.

وی افزود: این بدان معناست که ما سرمایه‌گذاری برای اشتغال نخواهیم داشت و هر اشتغالی محکوم به شکست است و نیمی از جمعیت استان درگیر تنش آبی است.

انتهای پیام/68024

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول