اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ارتش انگلیس: روسیه بعد از لوهانسک، سراغ تصرف دونتسک می‌رود

بخش اطلاعات ارتش انگلیس با تایید تسلط کامل نیروهای روس بر شهر مهم لیسیچانسک، گفت نبرد داخل استان لوهانسک با پیشرفت روسیه تشدید شده است.

ارتش انگلیس: روسیه بعد از لوهانسک، سراغ تصرف دونتسک می‌رود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از انتشار اخباری مبنی بر سقوط نکردن شهر «لیسیچانسک» و تداوم مقابله نظامیان اوکراین با نیروهای روس، لندن اما تسلط روس‌ها بر این شهر را تایید کرد.

رکن اطلاعات ارتش انگلیس امروز (دوشنبه) گفت: «نیروهای اوکراینی از لیسیچانسک عقب‌نشینی کرده‌اند و احتمالاً به مواضع دفاعی بازگشته‌اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر گفته بود که محاصره لیسیچانسک را تکمیل کرده و کنترل کامل شهر را تضمین کرده است».

به نوشته وبگاه این سازمان، در این بیانیه اذعان شده است: «نبرد در داخل و اطراف شهر لیسیچانسک در استان لوهانسک در هفته گذشته با پیشرفت مستمر نیروهای روسی تشدید شده است. نبرد برای دونباس سخت و فرسوده بوده است و بعید است در هفته‌های آینده تغییر کند».

وزارت دفاع انگلیس ادامه داد: «این شهر آخرین مرکز عمده جمعیت باقیمانده در استان لوهانسک تحت کنترل اوکراین بود. تمرکز روسیه اکنون تقریباً به طور قطع به تصرف استان دونتسک خواهد رفت که بخش بزرگی از آن تحت کنترل نیروهای اوکراینی است».

این نهاد نظامی مدعی شد: «همزمان با فرارسیدن فصل برداشت محصول، تهاجم روسیه همچنان تأثیر مخربی بر بخش کشاورزی اوکراین دارد. جنگ باعث اختلال عمده در زنجیره تامین بذر و کود شده است که کشاورزان اوکراینی به آن متکی هستند».

علی‌رغم تاکید روسیه به کمک برای صادرات مواد غذایی اوکراینی، ارتش انگلیس ادعا شده است: «محاصره اودسا توسط روسیه همچنان صادرات غلات اوکراین را به شدت محدود می‌کند. به همین دلیل، صادرات محصولات کشاورزی اوکراین در سال ۲۰۲۲ بعید است که بیشتر از ۳۵ درصد از کل سال ۲۰۲۱ باشد».

در پایان این گزارش ادعا شده است: «روسیه پس از عقب نشینی از پایگاه دریایی خود در جزیره اِزمینی (موسوم به جزیره مار)، به طور گمراه کننده‌ای ادعا می‌کند که در رابطه با بهبود وضعیت صادرات غلات، توپ اکنون در زمین اوکراین است. در واقع، این اختلال روسیه در بخش کشاورزی اوکراین است که همچنان بحران جهانی غذا را تشدید می‌کند».

رسانه‌های روسی روز یک شنبه گزارش دادند، وزیر دفاع روسیه، رئیس‌جمهور این کشور را در جریان «کنترل کامل» بر منطقه لوهانسک در شرق اوکراین قرار داده است. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول