اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: از توقیف کشتی روسی حامل غلات در ترکیه اطلاعی نداریم

سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه در واکنش به خبر توقیف یک کشتی روسی حامل غلات در ترکیه گفت هیچ اطلاعاتی در این خصوص ندارد.

کرملین: از توقیف کشتی روسی حامل غلات در ترکیه اطلاعی نداریم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ ریاست‌جمهوری روسیه دوشنبه (چهارم ژوئیه)  در کنفرانس خبری روزانه گفت کرملین هیچ اطلاعاتی در مورد توقیف یک کشتی روسی حامل غلات در ترکیه ندارد.

پسکوف گفت: ما این اطلاعات را در کرملین نداریم. فکر می‌کنم منطقی است که از وزارت حمل و نقل یا وزارت خارجه بپرسیم، زیرا طرف ترکیه، البته در صورت توقیف، باید اطلاعات را به سفارت و سرکنسولگری ما ارائه دهد.

اداره گمرک ترکیه شامگاه یکشنبه توقیف یک کشتی روسی را اعلام کرد و افزود «احتمال می‌رود این کشتی حامل غلات اوکراین باشد و هنوز هیچگونه تصمیمی در خصوص آن اتخاذ نشده است».

سخنگوی پوتین در بخش دیگری از سخنانش در ارتباط با مسئله اوکراین گفت عملیات ویژه روسیه در اوکراین طبق برنامه پیش می‌رود. 

به گزارش «رویترز»، وی همچین گفت که پوتین روز استقلال ایالات متحده (چهارم ژوئیه) را به جو بایدن همتای آمریکایی خود به دلیل اقدامات «غیر دوستانه» واشنگتن در قبال مسکو تبریک نخواهد گفت. سخنگوی کرملین در یک کنفرانس تلفنی به خبرنگاران گفت: تبریک امسال را نمی‌توان مناسب دانست. سیاست‌های غیردوستانه ایالات متحده دلیل آن است.

دیمیتری پسکوف در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره تعیین سقف قیمت برای نفت صادراتی روسیه نیز گفت: روسیه باید منتظر بماند و ببیند که چگونه پیشنهادها برای محدود کردن قیمت نفت صادراتی روسیه به خارج نهایی می‌شود.

وی در ارتباط با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن پیشنهاد کرده قیمت خرید نفت روسیه به حدود نصف قیمت خرید فعلی محدود شود، گفت که سایر کشورها ممکن است با پیشنهادات سطح سقف توکیو موافق نباشند.

این مقام روس همچنین در خصوص ناآرامی‌های مرگباری که در منطقه «قره‌قالپاقستان» ازبکستان رخ داده، آن را یک مسئله داخلی برای تاشکند خواند. سخنگوی کرملین  گفت که روسیه ازبکستان را کشوری دوست می‌داند و تردیدی ندارد که حاکمیت آن برای حل این موضوع تلاش خواهد کرد.

مقامات ازبکستان روز دوشنبه گفتند که در جریان ناآرامی‌های هفته گذشته در استان قره‌قالپاقستان ازبکستان به دلیل برنامه‌هایی برای کاهش خودمختاری این استان، ۱۸ نفر کشته و ۲۴۳ نفر زخمی شدند.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول