اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نابودی ۱۸۰۰ هدف هوایی اوکراین توسط روسیه

وزیر دفاع روسیه با اعلام آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین، درباره روند عملیات نظامی ویژه در دونباس به رئیس جمهور این کشور گزارش داد.

نابودی ۱۸۰۰ هدف هوایی اوکراین توسط روسیه

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، همزمان با تسلط نیروهای روسیه بر شهر لیسیچانسک و تکمیل شدن کنترل این کشور بر استان لوهانسک، مسکو نیز آمار جدیدی از تلفات و خسارات ارتش اوکراین منتشر کرد.

«ایگور کُناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه امروز (دوشنبه) اعلام کرد که نیروی هوایی و توپخانه‌ای این کشور، دو پایگاه فرماندهی و سه انبار مهمات و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات ارتش اوکراین را هدف قرار دادند.

به نوشته وبگاه «ریانووستی»، کُناشنکوف طی نشست خبری در مسکو گفت: «در حملات هوایی-تاکتیکی و عملیات ارتش روسیه، دو پست فرماندهی واحدهای نیروهای مسلح اوکراین، سه انبار مهمات در منطقه اسپورنویه جمهوری خلق دونتسک و همچنین نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین در منطقه ۶۱ منهدم شد».

 

 

وی همچنین خبر داد که نیروی هوافضای روسیه با حدود ۲۰۰ پرسنل نظامی اوکراینی با تسلیحات بسیار دقیق، نقاط استقرار موقت دو تیپ اوکراینی در خارکیف را هدف قرار دادند.

این مقام نظامی روس توضیح داد: «طی بیست‌وچهار ساعت گذشته، تسلیحات دقیق نیروی هوافضای روسیه به نقاط استقرار موقت تیپ ۹۲ مکانیزه و توپخانه ۴۰ نیروهای مسلح اوکراین در شهر خارکیف که حدود ۲۰۰ نظامی اوکراینی در آن حضور داشتند، اصابت کرد».

به نوشته ریانووستی، در گزارش وزارت دفاع روسیه آمده است که تسلیحات هدایت‌شونده دقیق این کشور، چهار جوخه موشک‌انداز چندگانه اوکراین را در شهرک‌های مختلف دونتسک هدف قرار داد.

 

 

ارتش روسیه همچنین فیلمی از انتقال توپخانه‌های ۱۵۲ میلی‌متری «جیاستین-بی» و توپخانه‌های ۱۲۲ میلی‌متری «دی-۳۰» به خط مقدم نبرد با نظامیان اوکراینی منتشر کرد.

مسکو همچنین خبر داد که نیروهای هوافضای روسیه یک جنگنده سوخو-۲۵ اوکراینی را در نبرد هوایی در آسمان بر فراز منطقه دونتسک سرنگون کردند. همچنین از آغاز عملیات نظامی تاکنون ۱۸۰۰ هدف هوایی اوکراین توسط روسیه منهدم شدند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه نیز امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور گفت: «عملیات آزادسازی لوهانسک با موفقیت به پایان رسید».

شویگو همچنین از انهدام ۱۹۶ تانک و خودروی زرهی اوکراینی، ۱۲ هواپیما و یک هلیکوپتر، و همچنین کشته‌شدن ۵ هزار ۴۶۹ نظامی این کشور ظرف دو هفته خبر داد.

 

 

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول