اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  نفت و انرژی

اذعان موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران و روسیه به بازار چین

طبق گزارش موسسه ردیابی نفتکش‌ کپلر، ‏بعد از جنگ اوکراین، ‎صادرات نفت ایران و روسیه به چین به ترتیب روزانه ۱۷۰ و ۱۸۲ هزار بشکه افزایش داشته و جایگزین نفت آنگولا، گابن و کنگو شده است.

اذعان موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران و روسیه به بازار چین

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بلومبرگ در گزارشی با عنوان «Iran Slashes Cost of Its Oil to Compete With Russia in China» مدعی شده است که رقابت صادرکنندگان نفت به چین باعث شده است که کشورهای صادرکننده مثل ایران در مواجهه با تخفیف ارزان روس‌ها بر روی قیمت نفت خود تخفیف دهند (تصویر 1).

 

تصویر 1

طبق این گزارش، صادرات روسیه به چین در ماه می به رکورد زد و تولیدکننده اوپک پلاس از متحد کارتل خود عربستان سعودی به عنوان بزرگترین تامین کننده بزرگترین واردکننده جهان پیشی گرفت.

بر اساس گزارش موسسه ردیابی نفتکش Kpler، صادرات نفت ایران به چین پس از کاهش جزئی در آوریل، در ماه‌های می و ژوئن به بیش از 700 هزار بشکه در روز رسیده است. 

به گفته تحلیلگر ارشد نفت در Kpler، آفریقای غربی یکی از سخت ترین آسیب‌ها را از ایجاد رقابت در بازار چین دیده است، به ویژه کشورهای آنگولا، گابن و جمهوری دموکراتیک کنگو.

وی گفت که میانگین صادرات نفت کشورهای غرب آفریقا در ماه گذشته به چین، 642 هزار بشکه در روز بود که پایین ترین سطح از نوامبر 2013 است (تصویر 2). 

 

تصویر 2

طبق تصویر 2 که براساس داده‌های موسسه ردیابی نفتکش کپلر در گزارش بلومبرگ آورده شده است، در  ‏بعد از جنگ اوکراین، ‎صادرات نفت ایران و روسیه به چین به ترتیب روزانه ۱۷۰ و ۱۸۲ هزار بشکه افزایش داشته و جایگزین نفت آنگولا، گابن و کنگو شده است.

در حالی گزارش موسسه کپلر بر افزایش صادرات نفت ایران به چین بعد از جنگ اوکراین اذعان کرده است که برخی رسانه‌ها مدعی تصاحب بازار نفت ایران در چین توسط روسیه بودند.

پیش از گزارش اوپک و موسسه مطالعات انرژی آکسفورد نیز تصاحب بازار نفت ایران توسط روسیه را رد کرده بودند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول