اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

غرق‌شدگی 24 نفر را در اصفهان به کام مرگ کشاند

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گفت: از اول سال تاکنون ۵۴ حادثه در منابع آبی استان اصفهان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۲۴ نفر غرق شده و بقیه نجات یافتند.

غرق‌شدگی 24 نفر را در اصفهان به کام مرگ کشاند

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با بیان اینکه خطر غرق شدن در منابع آبی جدی است، اظهار داشت: از اول سال تاکنون ۵۴ حادثه در منابع آبی استان اصفهان اتفاق افتاده است که از این تعداد ۲۴ نفر در سدهای مخزنی، رودخانه‌ها، کانال‌ها و استخرهای کشاورزی غرق شدند و بقیه نجات یافتند.

وی با بیان اینکه بیشتر غرق‌شدگی‌ها در استخرهای ذخیره آب کشاورزی اتفاق افتاده است، افزود: در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی وجود دارد که دستورالعمل ایمن‌سازی استخرها را ابلاغ کرده‌ایم.

شیشه‌فروش بیان کرد: رودخانه زاینده‌رود در مناطق باغ‌بهادران و چادگان، رودخانه‌های سمیرم و فریدون‌شهر و سدهای مخزنی خمیران در تیران و کرون، باغکل در خوانسار، قره‌قاچ و حنا در سمیرم و کوچری در گلپایگان مستعد حوادث غرقی هستند که همزمان با گرم شدن هوا و افزایش دما میل افراد به شنا زیاد می‌شود و به دلیل ایمن نبودن منابع آبی افراد غرق می‌شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه آب جریان یافته در سدهای مخزنی حاصل ذوب شدن برف‌ها و به شدت سرد است برای شنا مناسب نیست و کسی که در این سدها شنا کند، نجات پیدا نمی‌کند.

وی با بیان اینکه کانال‌های آبی منشعب از رودخانه‌ها به دلیل حالت ذوزنقه‌ای برای شنا مناسب نیست، تصریح کرد: استخرهای ذخیره آب کشاورزی نیز محل مناسبی برای شنا نیست زیرا سطح آن لغزنده و دارای شیب است.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه دستورالعمل برای پیشگیری و کنترل غرق‌شدگی در منابع آب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است، گفت: اطلاع‌رسانی عمومی از عدم ایمن بودن منابع آبی، رودخانه‌ها و استخرهای کشاورزی برای شنا و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌ها و ایمن‌سازی استخرهای ذخیره آب کشاورزی را به جهاد کشاورزی ابلاغ کرده‌ایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: تمام استخرهای پرورش ماهی و کشاورزی موظف به فنس‌‌کشی هستند و جهاد کشاورزی باید بر استخرها نظارت کند و تابلوهای شنا ممنوع را نصب کند و طناب‌های نجات در طول و عرض و نردبان فلزی در استخرها نصب شود.

وی با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای موظف است تابلوهای شنا ممنوع را در منابع آبی، سدها و رودخانه نصب کند، عنوان کرد: تیم‌های گشت و بازرسی آب منطقه‌ای باید در مسیر رودخانه‌ها، کانال‌ها و مخزن سدها حضور داشته باشند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شرکت آب منطقه‌ای اصفهان موظف به نرده‌گذاری‌ در اطراف این سدها است، بیان کرد: گشت آب منطقه‌ای به ویژه در روزهای تعطیل باید به صورت موتوری و قایقی حضور داشته باشد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطرنشان کرد: به شهرداری‌ها اعلام کردیم تیم‌های غواصی در روزهای تعطیل فعال باشند و گروه‌های نجات مجهز به قایق نجات را  در اطراف رودخانه‌ها مستقر کنند.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ح/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول