اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

سه استاد دانشگاه‌های اصفهان در جمع اساتید نمونه کشور

محمداسماعیل همدانی‌گلشن، رحمت‌الله هوشمند و سید علی اصفر میرباقری‌فرد از اساتید دانشگاه‌های صنعتی و اصفهان به عنوان اساتید نمونه کشوری تقدیر شدند.

سه استاد دانشگاه‌های اصفهان در جمع اساتید نمونه کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، صبح امروز و در بیست و نهمین دوره آئین معرفی و تجلیل از اعضای هیأت علمی و دانشجویان نمونه کشوری که با حضور رئیس‌‌جمهور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، از ۳۶ عضو هیأت علمی و ۱۸ دانشجوی نمونه کشوری در رشته‌های مختلف تحصیلی تجلیل شد که سه نفر از این اساتید عضو هیأت علمی دانشگاه‌های اصفهان و صنعتی بودند.

یکی از این اساتید محمد اسماعیل همدانی گلشن استاد دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان  بود که دانش آموخته دانشگاه صنعتی اصفهان درمقطع کارشناسی، دانشگاه صنعتی شریف در مقطع کارشناسی ارشد و دکترای رشته مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان است و هم‌اکنون نیز استاد گروه قدرت دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی همچنین از سال ۱۳۷۱ عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی بوده و طی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ نیز ریاست دانشگاه صنعتی اصفهان را عهده دار بود؛ ریاست گروه برق دانشکده مهندسی برق و کامپوتر و معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر سوابق اجرایی همدانی گلشن است، همچنین استاد تحصیلات تکمیلی نمونه سال ۱۳۹۸، عضویت در کمیته‌های تحقیقاتی شرکت برق منطقه‌ای اصفهان و شرکت توزیع برق شهر اصفهان ، شرکت قطار شهری اصفهان و داوری علمی چندین کنفرانس ملی و بین المللی از دیگر افتخارات شاخص علمی استاد نمونه کشوری دانشگاه صنعتی اصفهان در سال ۱۴٠۱ است.

رحمت‌الله هوشمند استاد تمام گروه مهندسی برق دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه اصفهان نیز از دیگر اساتید برتر کشوری است که دانش آموخته دکتری مهندسی برق دانشگاه تربیت مدرس تهران است و تاکنون در زمینه‌های کنترل و بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت، بازار برق، مدیریت انرژی و کاربرد سیستم های هوشمند در سیستم‌های قدرت و سیستم‌های توزیع، تحقیقات گسترده و کارآمدی انجام داده است.

همچنین اهم زمینه‌های آموزشی این استاد نمونه در سطح کارشناسی، عایق‌ها و فشار قوی، تولید برق در نیروگاه، طرح پست فشار قوی و در سطح کارشناسی‌ارشد و دکتری، تجدید ساختار سیستم های قدرت، کنترل توان راکتیو، بهره‌برداری از سیستم‌های قدرت و  قابلیت اعتماد در سیستم‌های قدرت  است.

هوشمند همچنین مدرس نمونه سال ۱۳۸۸، پژوهشگر برگزیده گروه برق در سال ۱۳۸۹، پژوهشگر نمونه استانی سال ۱۳۸۹، مؤلف کتاب برتر طراحی پست های فشار قوی درسال ۱۳۹۱، پژوهشگر برگزیده گروه برق در سال ۱۳۹۲، مهندس منتخب سومین جشنواره روز ملی مهندسی اصفهان در سال ۱۳۹۲، پژوهشگر نمونه استانی در سال ۱۳۹۴، پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر در سال ۱۳۹۹، عضو هیات علمی برتر در ارتباط با جامعه و صنعت دانشگاه اصفهان در سال ۱۳۹۹ و پژوهشگر پراستناد یک درصد برتر درسال ۱۴۰۰ را به عنوان بخشی دیگر از افتخارات علمی در کارنامه خود ثبت نموده است.

همچنین سید علی اصغر میرباقری‌فرد استاد تمام رشته زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه اصفهان دانش‌آموخته دکتری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه تهران نیز در این مراسم به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و مورد تجلیل قرار گرفت.

جریان سازی علمی در حوزه ادبیات عرفانی درکشور، اشتغال آفرینی برای دانش آموختگان مقاطع مختلف رشته زبان و ادبیات فارسی و سیاست گذاری و ارائه راهکارهای عملیاتی با استفاده از ادبیات عرفانی و عرفان اصیل اسلامی برای حل مشکلات جامعه از جمله اقدامات وی به شمار می‌آید.

میرباقری‌فرد استاد برجسته و دانشمند زبان و ادبیات فارسی دانشگاه اصفهان، پیش از این نیز در سال ۱۳۹۹ به عنوان «چهره ماندگار علوم انسانی کشور در زمینه زبان، زبان‌شناسی و ادبیات» انتخاب شده بود.

مصحح برگزیده متون عرفانی مراسم بزرگداشت حامیان نسخ خطی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۸۰، استاد برگزیده دومین دوره جایزه سال دکتر محمد معین در سال ۱۳۸۹، مقاله برتر در همایش حامیان نسخ خطی کتابخانه و مرکز اسناد کتابخانه ملی ایران ۱۳۹۴، نشان ویژه عطارپژوهی بزرگداشت عطار نیشابوری سال ۱۳۹۶،چهره ماندگار زبان، زبانشناسی و ادبیات در سال۱۳۹۹ ، بخشی دیگر از کارنامه علمی این استاد است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۵

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول