اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  دانشگاه

یادگارزاده: المپیاد علمی دانشجویی نقش به‎ سزایی در رشد کیفیت آموزش عالی دارد

رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش، گفت: برگزاری المپیادها همواره یکی از راه‌های انتخاب برگزیدگان دانشجویی کشور است که باعث تبادل نخبگان با بخش‎های صنعت، خدمات و کشاورزی در کشور می‌شود.

یادگارزاده: المپیاد علمی دانشجویی نقش به‎ سزایی در رشد کیفیت آموزش عالی دارد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی سازمان سنجش، هفتاد و چهارمین نشست شورای برنامه‌ریزی المپیاد علمی- دانشجویی کشور با حضور رئیس مرکز المپیاد دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل، مدیرکل دفتر آزمون‌سازی و روان‌سنجی سازمان سنجش  و روسای کمیته‌های علمی دانشجویی کشور برگزار شد.

غلامرضا یادگارزاده رئیس مرکز المپیاد علمی دانشجویی و امور آزمون‌های بین‌الملل سازمان سنجش با اشاره به اهداف المپیاد علمی _ دانشجویی کشور گفت: این نشست با هدف بحث و تبادل‌نظر در خصوص مسائل و چالش‌های برگزاری المپیاد علمی- دانشجویی تشکیل شد و روسای کمیته‌های المپیاد علمی دانشجویی کشور درباره انتظارات جامعه علمی از المپیاد دانشجویی، نقش آن در افزایش کیفیت آموزش عالی و مسائل و مشکلات موجود به بحث و تبادل‌نظر پرداختند.

وی افزود: از مهمترین محورهای بحث در این نشست حمایت از برگزیدگان المپیاد، افزایش کیفیت آزمون، بازنگری و بهبود در شیوه اجرا، افزایش مشارکت دانشجویان و دانشگاه‌ها در المپیاد و ایجاد نشاط علمی و افزایش میزان استقبال دانشجویان برای شرکت در المپیاد علمی - دانشجویی کشور بود.

در این جلسه همچنین بر راه‌های ترغیب دانشجویان به شرکت در المپیاد و بازنگری آیین‌نامه اجرایی المپیاد با توجه به ظرفیت‎های موجود و تحولات علم و فناوری تأکید شد.

در خاتمه روسای کمیته‌های علمی راهکارهای پیشنهادی خود را در خصوص موضوعات مختلف مربوط به المپیاد و پیشبرد اهداف المپیاد دانشجویی ارائه کردند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول