اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  چهارمحال و بختیاری

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم قوت می‌گیرد

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری با اشاره به اینکه دفتر هنر مردمی در استان‌ها از سوی حوزه هنری کشور بودجه اختصاصی دارد، گفت: حوزه هنری فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود در مناطق محروم را به صورت جدی از سوی این دفتر دنبال خواهد کرد.

فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم قوت می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، ظهر امروز در نشست‌های جداگانه سند زیست‌بوم و نقشه تحول حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با حضور سعید لشگری، معاون راهبری استان‌های حوزه هنری به همراه تیم تحول بررسی و نقشه استان جهت تدوین نهایی مورد بررسی قرار گرفت و در آینده نزدیک پس از دفاع در تهران رونمایی خواهد شد.  

سعید لشگری در این نشست گفت: فعالیت دفتر هنر مردمی از سوی حوزه هنری در کشور آغاز شده و این دفتر باید در چهارمحال و بختیاری نیز شروع به کار کند. 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در سفر خود به شهرکرد برای بررسی سند تحول حوزه هنری استان افزود: هدف دفتر هنر مردمی حوزه هنری انجام فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مناطق محروم هر شهر و استان است که هم‌اکنون در بیش از ۸ استان کشور فعالیت‌های خود را آغاز کرده است.

لشگری با اشاره به اینکه این دفتر در استان‌ها از سوی حوزه هنری کشور بودجه اختصاصی دارد، تصریح کرد: حوزه هنری فعالیت‌های فرهنگی و هنری خود در مناطق محروم را به صورت جدی از سوی این دفتر دنبال خواهد کرد.  

وی خاطرنشان کرد: تولیدات اقتباسی از آثار داستانی و تاریخ شفاهی تولید شده در حوزه هنری مورد حمایت جدی برای ساخت فیلم قرار خواهند گرفت و از سوی معاونت راهبری استان‌های حوزه هنری کشور نیز حمایت خواهند شد. 

معاون راهبری استان‌های حوزه هنری در خصوص سند تحولی حوزه هنری اظهار داشت: سیاست‌ها و راهبردهای تحولی بر اساس کنش‌گری انقلابی و مبتنی بر اولویت‌های هنر زیست‌بوم تدوین و مورد توجه قرار خواهد گرفت. 

لشگری افزود: از ۲ سال گذشته امر تحول در استان‌های حوزه هنری آغاز شده‌ و تاکنون نقشه تحول ۱۶ استان به تصویب رسیده‌است. 

وی توجه به مسائل و ظرفیت‌های زیست‌بوم انقلاب اسلامی را مسئله جدی و مهم در سند تحول حوزه هنری هر استان دانست و تأکید کرد: باید تلاش کرد در تدوین این سند ظرفیت‌های مهم زیست‌بوم هر استان مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/ ۶۸۰۳۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول