اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: پوتین روز استقلال آمریکا را به «جو بایدن» تبریک نمی‌گوید

سخنگوی کرملین گفت که به دلیل سیاست‌های خصمانه ایالات متحده ،«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز استقلال آمریکا را به همتای آمریکایی خود تبریک نخواهد گفت.

کرملین: پوتین روز استقلال آمریکا را به «جو بایدن» تبریک نمی‌گوید

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین غروب دوشنبه به وقت تهران در یک نشست خبری گفت که «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز استقلال آمریکا را به «جو بایدن» همتای آمریکا خود تبریک نخواهد گفت.

به گزارش وبگاه «یوکرین وایر» «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این زمینه گفت: «خیر، امسال هیچ نامه تبریکی وجود نخواهد داشت، زیرا امسال نقطه اوج سیاست غیردوستانه آمریکا در قبال کشورمان بوده است، بنابراین، در این شرایط به سختی می‌توان ارسال چنین پیام تبریکی را مصلحت دانست.»

پسکوف با شاره به موضوع جنگ روسیه و اوکراین خاطرنشان کرد که در نبرد بین دو کشور همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی کرملین گفت: «وضعیت مطابق با برنامه‌ها و تنظیمات در حال پیشرفت است. در مورد مسائل تاکتیکی، این به عهده وزارت دفاع است. من فقط می توانم بگویم که عملیات طبق برنامه پیش می‌رود.»

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که مشکل محدودیت‌های ترانزیت کالا به «کالینینگراد» حل شود.

رئیس جمهور روسیه به جای تبریک به جو بایدن  به نظامیان این کشور به دلیل پیروزی‌های تازه تبریک گفت.

 به گزارش منابع خبری، ولادیمیر پوتین، روز دوشنبه به نیروهای روسیه به خاطر آزادسازی منطقه لوهانسک در شرق اوکراین، که نقطه عطف مهمی برای مسکو در عملیات نظامی خود در اوکراین است، تبریک گفت.

پوتین در یک دیدار تلویزیونی با «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت که نیروهای شرکت کننده در عملیات تصرف منطقه لوهانسک باید استراحت کنند اما سایر واحدهای نظامی باید به جنگ ادامه دهند.

شویگو نیز از انهدام ۱۹۶ تانک و خودروی زرهی اوکراینی، ۱۲ فروند هواپیما و یک بالگرد  و همچنین کشته‌ شدن ۵ هزار ۴۶۹ نظامی این کشور ظرف دو هفته خبر داد.

ارتش روسیه به درخواست جمهوری‌های دونباس برای دفاع در مقابل حملات اوکراین، در تاریخ ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ماه) به اوکراین حمله کرد و هدف از این عملیات نظامی را نازی‌ زدایی و خلع سلاح کی‌یف اعلام کرد و گفت که قصد دارید زیرساخت‌های نظامی اوکراین را هدف قرار دهد و به هیچ عنوان زیرساخت‌های غیرنظامی را هدف قرار نخواهد داد.

از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس با تشدید فشار تحریم‌ها علیه روسیه و عرضه انواع سلاح‌های سنگین و سبک، بیش از پیش به آتش ناآرامی‌ها در اوکراین دامن زدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول