اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

خاموشی ستاره سپهر علم کردستان/ جاده‌های کردستان هنوز بوی مرگ می‌دهند

سرآمد علمی کردستان و ایران در اول خردادماه سال‌جاری در پی تصادف در جاده بیجار دیواندره پس از یک ماه تحمل درد ناشی از تصادف و چندین عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، دار فانی را وداع گفت و‌ در میان اندوه مردم زادگاهش به خاک سپرده شد...

خاموشی ستاره سپهر علم کردستان/ جاده‌های کردستان هنوز بوی مرگ می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیجار، دیار گروس مفتخر به وجود مشاهیر و نخبگان و دانشمندانی همچون پروفسور محمدرضا ستاره است و می‌بالد به پرورش چنین نخبگانی؛ اما هزاران افسوس که این ستاره درخشان علم و دانش اکنون دیگر خاموش است و از نورش تا ابد بی‌نصیب خواهیم بود و دیروز این تک ستاره سپهر کردستان در خاک زادگاهش آرام گرفت.

سرآمد علمی کردستان و ایران در اول خردادماه سال‌جاری در پی تصادف در جاده بیجار دیواندره پس از یک ماه تحمل درد ناشی از تصادف و چندین عمل جراحی در بیمارستان امام خمینی(ره) تهران، دار فانی را وداع گفت و‌ امروز در میان اندوه مردم زادگاهش به خاک سپرده شد؛ قطعا حتی خاک این دیار به خود می‌بالد که چنین نخبه‌ای را در آغوش خود جای داده است.
گام‌‌های علم استوار است برای چنین ستاره.ای و جاده.های ناامن بیجار چه بی.رحمانه گام‌های راسخ علم ایران را قطع کردند.

علمی که در قلب و در مغز چنین نابغه.هایی نهفته است مگر تکرار شدنی است…که به این راحتی جاده.های خشمگین کردستان این عزیزان را از ما می‌ستاند. 

جاده‌های این سامان عجیب بوی مرگ می‌دهند؛ بماند در قلب تاریخ؛ بماند که تک ستاره سپهر کردستان و نابغه فیزیک جهان در سایه.سار بی.توجهی به جاده‌های ناامن کردستان خاموش شد و این صفحه از تاریخ تا ابد درد خواهد‌ داشت و خجل خواهند ماند جاده‌های ناامن دیارم....

این‌ اولین بار نیست و قطعا اگر چاره.ای اندیشه نشود برای این نابسامانی جاده‌ها، آخرین بار نیز نخواهد بود؛ حال اگر می‌خواهید ‌بنشینید و بنگرید وداع مظلومانه هموطنانمان و چنین نخبگان را …

حال اگر می‌خواهید جلسات بیهوده شورای ترافیکتان را برگزار کنید و توپ بی مسئولیتی  را به سمت بودجه های کم و نداشته تان شوت کنید..
و بخوانید و بدانید جاده‌های خونین دیار ما اینچنین دانشمندی را به کام مرگ فرو برد و مادر و پدر رنجکشیده ‌اش را داغدار نبودش کرد. 

پروفسور ستاره از جمله دانشمندان برتر جهان، دارای مدرک دکترای تخصصی فیزیک نظری و عضو هیئت علمی گروه فیزیک دانشگاه کردستان؛ اصالتا اهل بیجار و زاده محله ریگه سیاه( شهرک پردیس) و از جمله دانشمندان 2 درصد برتر جهان بود. 

این‌ نابغه فیزیک جهان از دانشمندان و فرزانگان عصر معاصر و از نمادهای علم و تحقیق و پژوهش در کردستان به شمار می‌آمد.

نابغه فیزیک جهان بیش از ۳۰۰ عنوان مقاله در مجلات معتبر بین‌المللی تالیف کرده است. او ده‌ها دانشجو را نیز در مقاطع تحصیلات تکمیلی تربیت کرده و سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ نیز در فهرست سرآمدان علمی کشور قرار گرفت.

دکتر ستاره شاخص هرش ۵۲ دارد و مقالات وی بیش از ۱۱۰۰۰ ارجاع دریافت کرده‌اند. او از این نظر در بین فیزیک‌دانان ایرانی جایگاه رفیعی دارد.

فدراسیون سرآمدان علمی ایران تحت حمایت و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تعداد ۱۰۰ نفر از محققان کشور را در سال ۱۴۰۰ به عنوان سرآمدان علمی انتخاب کرد که پروفسور «محمدرضا ستاره» نیز در این فهرست قرار گرفته است.

یادش و نامش و راه علمش پاینده باد

انتهای پیام//2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول