اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

واکنش رهبرانقلاب 14 سال پس از مفقودی احمد متوسلیان+فیلم و عکس

رهبر معظم انقلاب 14 سال بعد از ربایش حاج احمد متوسلیان در دیدار با جمعی از خانواده شهدای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیاناتی نسبت به سرنوشت فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) واکنش نشان دادند.

واکنش رهبرانقلاب 14 سال پس از مفقودی احمد متوسلیان+فیلم و عکس

به گزارش گروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، ظهر روز ۱۴ تیرماه سال ۱۳۶۱ ماشین حاج احمد متوسلیان و سه همراهش در یک ایست بازرسی نزدیک بیروت متوقف شد. چهار سرنشین آن خودرو به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط ‌مزدوران حزب فالانژ به گروگان گرفته شدند و پس از شکنجه و بازجویی به نظامیان رژیم صهیونیستی تحویل داده شدند و تا امروز اطلاعی از سرنوشت آن‌‌ها نیست. امروز چهل سال از آن واقعه گذشته است و حاج احمد متوسلیان و همراهانش جاویدالاثر لقب گرفته‌اند.

ما منتظریم که آقای حاج احمد متوسلیان ان‌شاءالله بیاید

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از خانواده شهدای سپاه در ۲۵ آذرماه سال ۱۳۷۵ در بیاناتی که ۱۴ سال  بعد از ربودن حاج احمد متوسلیان و همراهانش منعقد شد، درباره آن فرمودند:  

 

ما منتظریم

«ما منتظریم که آقای حاج احمد متوسلیان إن‌شاءالله بیاید؛  نگویید شهید، ما که خبر نداریم از شهادت ایشان. خداوند إن‌شاءالله که فرزند شما را، هر جا که هست، هر جور که هست مشمول لطف و فضل خودش قرار بدهد. ما که آرزو می‌‌کنیم إن‌شاءالله خداوند این جوان مؤمن و صالح را برگرداند. بله، آقای حاج احمد متوسلیان با همین آقای حاج همت هم دوست و رفیق و همکار بودند؛ خداوند إن‌شاءالله همه‌شان را مشمول لطف خودش قرار بدهد».

پیش از این خبرگزاری فارس، صوت‌های تاریخی از حاج احمد متوسلیان را با عنوان‌های «شمارش معکوس مرگ یک دیکتاتور از امروز»، «صوت شنیده‌نشده از حاج احمد متوسلیان در عملیات فتح‌المبین»، «تنها راه حل مشکلات کشور» و «صوت منتشرنشده از حاج احمد متوسلیان درباره سرنوشت خرمشهر» منتشر کرده است.

درباره جاویدالاثر حاج احمد متوسلیان بیش‌تر بدانید

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول