اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

توقف سیستم حمل و نقل درون‌شهری مکه/ امکان استفاده از قطار مشاعر برای ایرانیان فراهم شد+فیلم

سیستم حمل و نقل درون شهری مکه متوقف شد تا وسایل حمل و نقل برای انتقال زائران به مشاعر مقدسه آماده شوند. البته امسال سعودی‌ها با راه‌اندازی 16 قطار، امکان استفاده از قطار مشاعر را برای همه زائران حج تمتع فراهم کرده‌اند.

توقف سیستم حمل و نقل درون‌شهری مکه/ امکان استفاده از قطار مشاعر برای ایرانیان فراهم شد+فیلم

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، در آستانه عملیات حج تمتع، همه زائران کشورمان در مکه مکرمه حضور دارند و هر روز تعداد زائران خانه خدا بیشتر می‌شود، به طوری که اکنون همه زائران حج تمتع در مکه مکرمه حضور دارند.

زائران در مسجدالحرام در آستانه حج تمتع

حضور یک میلیون زائران حج تمتع در مکه مکرمه

امسال بیش از یک میلیون زائر از کشورهای مختلف به حج تمتع شده‌اند و مکه مکرمه پس از ۲ سال در این ایام شاهد حضور میلیونی زائران برای انجام مناسک حج ۱۴۴۳ است.

 

توقف سیستم حمل و نقل درون شهری مکه

با توجه به برنامه‌ریزی سعودی‌ها، از روز گذشته حمل و نقل درون شهری متوقف شده است و زائران در هر نقطه از مکه مکرمه باید به صورت پیاده به سوی مسجدالحرام حرکت کنند. این اقدام به منظور آماده‌سازی سیستم حمل و نقل برای انتقال زائران به مشاعر مقدسه صورت می‌گیرد.

آماده‌سازی ۱۶ قطار برای انتقال زائران حج همه کشورها

البته امسال قطار مشاعر به صورت گسترده‌تر از سال‌های گذشته فعال شده و در هر ساعت امکان انتقال ۷۲ هزار زائر را دارد. به گفته مسئولان سعودی، ۱۶ قطار امسال برای انتقال زائران حج تمتع به مشاعر مقدسه راه‌اندازی شده که در مسیر ۹ ایستگاه در نظر گرفته شده است.

همچنین امسال همه زائران کشورهای مختلف می‌توانند از این قطار استفاده کنند. این امر در حالی است که سال‌های گذشته فقط زائران برخی کشورها با قطار مشاعر منتقل می‌شدند.

آماده‌سازی قطار مشاعر برای انتقال زائران حج ۱۴۴۳

توقف سیستم حمل و نقل درون شهری در مکه مکرمه تا ۱۴ ذیالحجه ۲۲ تیرماه یعنی پایان مناسک حج تمتع ادامه دارد.

به گزارش فارس، در سال‌های گذشته زائران ایرانی از قطار مشاعر استفاده نمی‌کردند و عربستان برای تعداد محدودی از زائران این امکان را فراهم کرده بود. اما امسال به نظر می‌رسد که با توجه به کاهش تعداد زائران حج نسبت به سال‌های گذشته، استفاده از قطار مشاعر بدون محدودیت است و همه زائران کشورها می‌توانند با قطار مشاعر منتقل شوند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول