اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

پرونده زائران «مدینه قبل» حج تمتع بسته شد

با عزیمت یک هزار و 315 زائر از مدینه منوره به سمت مکه مکرمه، پرونده زائران مدینه قبل در حج امسال بسته شد.

پرونده زائران «مدینه قبل» حج تمتع بسته شد

به گزارش خبرگزاری فارس، محمد آزاد، رئیس ستاد مدینه منوره، گفت: یک هزار و ۳۱۵ زائر مدینه النبی در قالب ۹ کاروان دوشنبه شب پس از محرم شدن در مسجد شجره و بستن میثاق بندگی راهی مکه مکرمه شدند. بر همین اساس، با ورود آخرین کاروان‌های زائران و عوامل اجرایی و فرهنگی در بامداد امروز به مکه، پرونده زائران مدینه قبل حج تمتع امسال بسته شد.

وی افزود: این زائران پس از ۵ شب اقامت در مدینه، روز گذشته با حضور در حرم نبوی و قبرستان بقیع زیارت وداع خوانده و از رحمةللعالمین درخواست کردند که این آخرین حضورشان در مدینه نباشد.

رئیس ستاد مدینه گفت: ۲۰ هزار و ۳۱۵ زائر مدینه قبل با ۸۹ پرواز در قالب ۱۶۰ کاروان از ایستگاه‌های پروازی در کشورمان به شهر پیامبر منتقل شدند و طی اسکان در مدینه با نام نویسی درسامانه توسط بخش انفورماتیک سازمان حج و زیارت و اخذ نوبت، براساس شرایط و ضوابط تعیین شده یکبار توانستند از فیض زیارت و عبادت در روضه منوره بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه آخرین پرواز زائران مدینه قبل ۸ تیرماه وارد فرودگاه این شهر شده بود، افزود: عوامل و دست‌اندرکاران ستادی از ۱۴ ذی‌الحجه میزبان زائران مدینه بعد خواهند بود.

آزاد با بیان اینکه اولین پرواز زائران از مدینه روز ۱۹ ذی‌الحجه به سمت ایران انجام خواهد شد، گفت: پروازهای زائران از عربستان به مقصد کشورمان ۷ مردادماه پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول