اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دیگر رسانه ها

کاسه داغ‌‌تر از آش شدن اصلاح‌طلبان برای زنان آمریکایی!/ حق سقط جنین؛ قانونی که برای حمایت از بانوان نیست

یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در یادداشتی در انتقاد به لغو قانون سقط جنین در آمریکا، سقط جنین را دستاوردی برای زنان آمریکایی قلمداد کرده است!

کاسه داغ‌‌تر از آش شدن اصلاح‌طلبان برای زنان آمریکایی!/ حق سقط جنین؛ قانونی که برای حمایت از بانوان نیست

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، روزنامه جام جم نوشت: روز گذشته یکی از روزنامه‌های اصلاح‌طلب در یادداشتی در انتقاد به لغو قانون سقط جنین در آمریکا، سقط جنین را دستاوردی برای زنان آمریکایی قلمداد کرده و در موضعی بسیار تندتر از فمینیست‌های آمریکایی، نسبت به احتمال بازگشت به دوران چوب‌رختی و سقط جنین با روش‌های غیر بهداشتی در آمریکا هشدار داده است! این کاسه داغ‌تر از آش‌شدن جریان اصلاحات پیش از این نیز مسبوق به سابقه است! اصلاح طلبانی که از یک سو شعار برابری زن و مرد سر می‌دهند اما وقتی پای منافعشان به میان می‌آید یکباره تفکرات فمینیستی خود را هم کنار می‌گذارند و در برابر همسرکشی یک اصلاح‌طلب،‌ همسر وی را «پرستو» می‌خوانند. یا در جریان قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به دنبال منحرف‌ساختن بحث اصلی قانون یعنی کاهش جمعیت هستند و قانون را با تمرکز بر بندهایی همچون غربالگری و سقط جنین وارونه جلوه می‌دهند. این بار هم این جریان با دموکرات‌های آمریکا همصدا شده و برای لغو قانون سقط جنین در آمریکا و در دفاع از حقوق زنان آمریکایی مویه سر می‌دهند!

پس‌لرزه‌های حکم دیوان عالی آمریکا برای لغو قانون «رو وی وید» (Roe v. Wade) یا همان قانون حق سقط جنین برای زنان همچنان ادامه دارد. بر اساس حکم صادرشده، از این پس قانون اساسی آمریکا هیچ‌گونه حمایت قانونی از سقط جنین زنان نخواهد داشت. این مساله در جامعه‌ای که با چالش فروپاشی نظام اخلاق و ارزش‌ها مواجه است، می‌تواند فاجعه به بار آورد و تعداد فرزندانی که از روابط نامشروع متولد می‌شوند را به شکل گسترده‌ای افزایش دهد. زنان آمریکایی نگرانند چراکه سال‌هاست با انقلاب جنسی در غرب، آنها به ابزاری برای لذت‌بردن مردان تبدیل شده‌اند. مردانی که نسبت به آنها و حتی بچه‌هایی که از روابط نامشروع‌شان به وجود می‌آیند، هیچ تعهدی ندارند و زنانی که یا باید تا آخر عمر بار فرزندی را که به واسطه آزادی روابط به آنها تحمیل شده به دوش بکشند یا راه ساده‌تر را انتخاب کنند؛‌ سقط جنین،‌ اقدامی که می‌تواند آسیب‌های روحی و جسمی جدی به آنها وارد کند اما شاید برای زن رهاشده در جامعه غربی تحمل چنین آسیب‌هایی آسان‌تر بنماید. حالا با لغو قانون حق زنان برای سقط جنین در دست‌کم ۴۰ ایالت آمریکا، زنان و مردانی که به روابط آزاد قائلند و در تمدن سقوط‌کرده غرب تعدادشان هم کم نیست به لغو قانون سقط جنین معترضند. اعتراض آمریکایی‌ها به قانون سقط جنین شاید توجیه‌پذیر باشد اما همنوایی اصلاح‌طلبان با این اعتراضات است که می‌تواند کمی تعجب‌برانگیز باشد.

دفاع اصلاح‌طلبان ایرانی از فمینیست‌های آمریکایی 

جریان اصلاحات پیش از این نیز نشان داده، حاضر است برای مطامع خود تغییر جهت داده و با هر جریان و نحله و طرز تفکری هم‌راستا شود. همچنان که پیش از این نیز این جریان بارها هم‌راستایی با اپوزیسیون خارج‌نشین را در دستور کار خود قرار داده بود و به صراحت از تفکرات فمینیستی دفاع کرده بود. این بار اما این جریان با فمینیست‌های آمریکایی همصدا شده و فارغ از آسیب‌های روحی و جسمی سقط جنین برای زنان و در حالی که بسیاری از مکاتب و جریان‌ها با سقط جنین مخالفند،‌ اصلاح‌طلبان از روابط آزاد جنسی و در نتیجه از سقط جنین در آمریکا دفاع می‌کنند.

قانونی که برای حمایت از زنان نبوده و نیست!

ریشه‌های شکل‌گیری قانون حق سقط جنین در آمریکا برای حمایت از جامعه زنان نبوده و نیست. جامعه لیبرالیستی غربی به دنبال نگاه سرمایه‌سالار خود و بیرون‌کشیدن زن از خانه به عنوان نیروی کار ارزان‌قیمت و در ادامه برای تبدیل وی به ابزاری برای لذت‌بردن مرد،‌ جریان‌های فمینیستی را شکل داد تا زنان را با تصور برخورداری از حقوق برابر با مردان به عنوان نیروی کار ارزان‌قیمت از خانه بیرون بکشد. زنی که مادر نباشد را بهتر می‌توان از خانه بیرون کشید و نگه داشت. از سوی دیگر با انقلاب جنسی و سقوط نظام ارزشی غرب، در سایه ترویج روابط آزاد و خارج از نظام خانواده چالش فرزندان ناخواسته ناشی از این روابط در دنیای غرب رو به فزونی گذاشت. مبنای انقلاب جنسی در غرب روابط آزاد بی‌قید و شرط و به دور از هرگونه تعهد و مسوولیت است و در این میان زنان هستند که از چنین روابطی آسیب می‌بینند. اینجاست که جنبش‌های فمینیستی کارکرد می‌یابند و با وارونه‌نمایی این آسیب تحت عنوان حقوق زنان،‌ زنان را قربانی مطامع مردان قرار می‌دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول