اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

حمایت شورای شهر از جایگزین‌‌های کیسه پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند

سخنگوى شوراى شهر تهران در بازدید از نمایشگاه شهرهای خواهر خوانده و توانمندی‌های مدیریت شهری تهران ۱۴۰۱ با حضور در غرفه اداره کل محیط زیست و‌ توسعه پایدار شهرداری تهران بر ضرورت کاهش مصرف پلاستیک در پایتخت تأکید کرد.

حمایت شورای شهر از جایگزین‌‌های کیسه پلاستیکی در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های شهروند

به گزارش خبرگزاری فارس، علیرضا نادعلى سخنگوى شوراى اسلامى شهر تهران در این بازدید با تأکید بر اقدامات مؤثر انجام شده از سوى این اداره کل در موضوع توسعه انرژى‌هاى تجدیدپذیر و شناسایی منابع آلاینده در مناطق ٢٢ گانه شهر تهران، بر ضرورت کاهش مصرف پلاستیک در پایتخت تأکید کرد. 

وى با اشاره به اهمیت استقرار برنامه‌های فرهنگی و آموزش‌های شهروندی در این خصوص، اظهار کرد: جایگزین کردن کیسه‌هاى پارچه اى به جاى کیسه‌هاى پلاستیکى، اقدامى بسیار مؤثر در جهت کاهش مصرف پلاستیک است و شورای شهر در خصوص معرفی جایگزین‌های مناسب کیسه پلاستیکی به ویژه در میادین میوه و تره بار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند، آماده هرگونه همکاری و سیاست‌گذاری را دارد و از این موضوع حمایت می‌کند.

نادعلی، ضرورت راه‌اندازى پویش‌هاى محیط زیستى و جلب همراهى و همکاری همه شهروندان در این کارزارها را مورد تأکید قرار داد و گفت: زبان و نقاشى از مهم‌ترین عناصر اثرگذار در انتقال آموزه‌های فرهنگی هستند و لذا در زمینه تولید کیسه‌های پارچه‌ای نیز باید تلاش کنیم بستر تولیدات را به سمت و سوی ادبیات فارسی و محتواهاى هنرى سوق دهیم. 

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد کرد: بهتر است تمامی جملات و عباراتی که بر روی کیسه‌های پارچه‌ای درج می‌شوند با زبان فارسی و بیان هنری و در قالب یک پیام‌های محیط زیستی باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول