اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در دهگلان مناسب نیست

فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی دهگلان گفت: توسعه زیرساخت‌ها مهمترین اقدام برای توسعه فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه در دهگلان است چرا که متاسفانه سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان مناسب نیست.

سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در دهگلان مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حمید معتصمی صبح امروز در نخستین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان در سال جاری که با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن برگزار شد با اشاره به پایین بودن سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان، اظهار کرد: متاسفانه سرانه زیربنای کتابخانه‌های عمومی در شهرستان دهگلان مناسب نیست.

وی عنوان کرد: این شهرستان با 65 هزار نفر جمعیت دارای یک باب کتابخانه عمومی نهادی با 200 مترمربع زیربناست و این امر برای منطقه ای که مملو از افراد نخبه و تحصیلکرده است زیبنده و شایسته نیست.

معتصمی بیان کرد: مسوولان شهرستان به ویژه شهرداری، شوراهای اسلامی، دهیاری‌ها و نهادهای فرهنگی باید در این زمینه بیش از پیش تلاش کنند و با بسترسازی‌های لازم زمینه را برای راه‌اندازی کتابخانه در شهرها و روستاها فراهم سازند.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی دهگلان تاکید کرد: راه‌اندازی کتابخانه عمومی در دهستان‌های بزرگ شهرستان از جمله قروچای، بلدستی، گردمیران و سیس ضروری است و مسئولان باید در این زمینه تلاش کنند.

وی بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت خیرین شهرستان در امر کتابخانه‌سازی تاکید کرد و افزود: خیرین ظرفیت بسیار مهم و موثری در توسعه زیرساخت‌ها هستند و می‌توانند در این بخش نیز مشارکت فعال داشته باشند.

راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های است

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز بیان کرد: خوشبختانه دغدغه کتاب و کتابخوانی در میان مسئولان این شهرستان وجود دارد و این امر می‌تواند نقطه عطفی مهم برای نیل به اهداف باشد.

محمد مخدومی توجه به راه‌اندازی کتابخانه عمومی در روستاها را از اولویت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ذکر کرد و گفت: شوراهای اسلامی، دهیاری ها، خیرین و مردم می توانند در این زمینه کمک کنند و با معرفی ساختمان‌های قابل استفاده و مورد تائید نهاد، زمینه راه‌اندازی کتابخانه را در روستاهای متبوع خود فراهم سازند.

وی حمایت از ناشران و نویسندگان بومی را از اولویت‌های دیگر اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان ذکر کرد و عنوان کرد: خرید کتاب از نویسندگان و ناشران و توزیع آن در کتابخانه‌ها، برگزاری مراسم رونمایی، نقد و تحلیل کتاب و برگزاری نشست‌های کتاب‌خوان بخشی از برنامه‌های این نهاد فرهنگی به منظور حمایت از این قشر است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان دهگلان نیز در ادامه با اشاره به فعالیت یک باب کتابخانه عمومی در این شهرستان، اظهار کرد: در این کتابخانه 800 نفر عضو هستند و بالغ بر 22 هزار نسخه کتاب در آن نگهداری می‌شود.

حبیب‌الله مشیرپناهی خواستار حمایت بیشتر مسئولان از کتابخانه‌های عمومی شد و راه‌اندازی کتابخانه‌های جدید را از نیازهای اساسی شهرستان در حوزه فرهنگ برشمرد.

گفتنی است،؛ پرداخت کامل بدهی نیم درصد شهرداری دهگلان به کتابخانه‌های عمومی و مکان‌یابی برای ساخت کتابخانه جدید از مصوبات مهم جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی در این شهرستان بود.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول