اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

اعزام 50 گروه جهادی به مناطق زلزله زده هرمزگان/سازماندهی گروه‌های جهادی بر اساس انتخابات است

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: پس از زلزله استان هرمزگان 50 گروه جهادی به مناطق زلزله‌زده اعزام شده و در حال خدمت هستند.

اعزام 50 گروه جهادی به مناطق زلزله زده هرمزگان/سازماندهی گروه‌های جهادی بر اساس انتخابات است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مراسم اعزام گروه‌های جهادی در تابستان سال 1401 صبح امروز در محل سازمان بسیج سازندگی برگزار شد.

در این مراسم، سردار محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور ضمن اشاره به اهمیت مردم محوری در مسائل کشور گفت: در تمامی مسائل نشان داده شده که استفاده از ظرفیت مردم در هر بخشی می‌تواند خط شکن باشد و مسیر پیشرفت را هموار سازد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در بیان این مسئله که دشمن بر مسئله رسانه تمرکز کرده است، گفت: رسانه این قدرت را دارد که مسئله واقعی مردم را وارونه نمایی کرده و جایی که مسئله ما مسکن و آب است، شاهد برجسته‌سازی موضوع سگ‌های ولگرد باشیم.

این مقام مسئول در بیان اهمیت رسانه گفت: در فضای رسانه برنده کسی است که  روایت اول را بیان کند، حال اگر این فرد مخلص بود و روایت حقیقی را ابتدا منتشر کرد، شاهد پیروزی حق هستیم و در غیر این صورت اگر روایت باطل ابتدا بیان شد، کذب به جای حقیقت می‌نشیند.

 وی با اشاره به اینکه در جنگ روایت‌ها دشمن از کاه کوه می‌سازد، افزود: ما باید در بسیج سازندگی حلقه‌های میانی و فعالیت مردم را به صورت صحیح انعکاس دهیم و زمینه امیدآفرینی با توجه به فعالیت‌های بی شمار جهادی را مهیا کنیم.

سردار زهرایی ضمن اشاره‌ای به تاریخچه فعالیت‌های جهادی در کشور گفت: امروز دستگاه‌های دولتی ما نمی‌توانند همه بار انقلاب و مردم را از روی زمین بلند کنند و ظرفیت جهادی کشور با یک سازماندهی مشخص آماده خدمت رسانی به دولت است.

زهرایی در تشریح مسئله دولت‌سازی اسلامی گفت: ما هنوز در حال دولت‌سازی اسلامی هستیم و حضرت آقا هم فرمودند تا دولت‌سازی کامل نشود، جامعه‌پردازی اسلامی محقق نخواهد شد.

 وی تاکید کرد: به همین خاطر و از آنجا که برخی نهادها نمی‌توانند بار انقلاب را از زمین بردارند، از ابتدای انقلاب شاهد شکل‌گیری نهادهایی هستیم که چنین کارهایی را برعهده می‌گیرند. برای مثال بنیاد مسکن برای پر کردن مسکن‌سازی در روستاها تشکیل شد. یکی از این نهادها بسیج است.

زهرایی در تشریح اهمیت فعالیت و اقدامات جهادگران گفت: در سال ۷۹ که جهاد سازندگی ادغام شد و روستاها پخش شد در نهادهای مختلف اما حضرت آقا حکم فرمودند جهادی‌ها بسیج سازندگی را تشکیل دهند.

رییس سازمان بسیج سازندگی در ادامه عنوان کرد: ما برای سازماندهی گروه‌های جهادی این نیرو‌ها را در قالب شوراهای شهرستانی سامان دادیم، از میان نمایندگان شوراهای شهرستانی، مجامع استانی تشکیل شده است و هر دو سال یکبار با گردهمایی نیروهای جهادی مجامع استانی شورای مرکزی تشکیل می‌شود که امسال به مناسبت سوم خرداد در خرمشهر انجام شد و ۱۱۳۰ نفر نیروهای جهادی در کنار هم آمدند و ۷ نفر را انتخاب کردند.

سردار زهرایی در تشریح سازوکار ساماندهی گروه‌های جهادی بیان کرد: اساس و بنای این کار هم بر پایه انتخابات است و در همه سطوح با انتخابات شوراها و مجامع شهرستانی و استانی انتخاب می‌شوند، علت اینکه گردهمایی امسال در خرمشهر برگزار شد، این بود که بگوییم همانطور که آقا فرمودند خرمشهرها در پیش است، برای خرمشهرها در حوزه اقتصاد، سفره‌های مردم، جهاد تبیین و سایر هم نیروهای جهادی باید پای کار بیایند و فتح کنند.

وی ادامه داد: یکی از کارهای دیگر ما تشکیل قرارگاه بود، در سرپل ذهاب آنقدر نیروهای جهادی زیاد آمدند و جمعیت زیاد شد که مدیریت کار سخت بود، لذا یک قرارگاه تشکیل دادیم و این تجربه در نقاط دیگر به کار آمد. برای مثال اکنون در هرمزگان قرارگاه مستقر شد و ۵۰ گروه جهادی رفتند و درحال خدمت هستند و بیش از این نیاز نیست. اکنون ۱۶۵ قرارگاه داریم و در نظر داریم تا ۵ سال آینده به ۱۰۰۰ قرارگاه محله‌ای، منطقه‌ای و ملی برسیم.

سردار زهرایی در ادامه درخصوص برنامه‌های تابستان ۱۴۰۱ نیرو‌های جهادی، اظهار داشت: هر سال ۱۰ مرداد سالروز دیدار جهادگران با حضرت آقا است و هر سال تلاش می‌کنیم برنامه‌های مرتبط با فعالیت‌های جهادگران را داشته باشیم. در تابستان امسال ما یک رزمایش بسیجیان و فعالان فضای مجازی و گروه‌های جهادی داریم و به احتمال زیاد این رزمایش در حرم مطهر امام خمینی(ره) با جمعیت حدود ۱۰ هزار نفر برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: ما در نظر داریم امسال رزمایش‌های تخصصی با فعالان آن حوزه را برگزار کنیم. برای مثال در مرداد ماه رزمایش تخصصی جهادگران حوزه عشایر، در شهریور ماه رزمایش تخصصی دانش‌آموزان و تا پایان سال هر ماه این رزمایش‌ها را از جمله حوزه‌های کشاورزی، دانش بنیان و حوزه‌های دیگر خواهیم داشت.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که جا دارد اشاره کنم این است که نیروهای جهادی که اکنون درحال خدمت هستند، اگر دچار مجروحیت و مصدومیت شوند نه ایثارگر محسوب می‌شوند نه اگر در این راه شهید شوند شهید خدمت محسوب می‌شوند.

سردار زهرایی افزود: ما اصلاحیه قانون بسیج سازندگی را به مجلس فرستادیم اما پس از گذشت یک سال و نیم هنوز تصویب نشده و درخواست دوفوریتی آن هم روی میز هیات رییسه مجلس است و درصورت تصویب این اصلاحیه‌ گروه‌های جهادی در دستگاه‌های اجرایی به رسمیت شناخته می‌شوند و اگر کسی از جهادگران شهید شد، شهید خدمت محسوب می‌شود و بار مالی برای دولت ندارد چون طبق دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، بار مالی شهید خدمت را سپاه پذیرفته است.

وی تاکید کرد: حمایت حداکثری یعنی تصویب قانون، رئیس جمهور هم به این امر تاکید دارد.

رییس سازمان بسیج سازندگی در ادامه خاطرنشان کرد: از حمایت دولت‌ها استقبال می‌کنیم اما مخالف دولتی شدن جریان جهادی هستیم و یکی از حمایت‌های خوب تصویب این اصلاحیه‌ است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول