اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

واکنش‌ها به اظهارات دختر آیت‌الله/ فائزه هاشمی شکنجه‌های پدر توسط ساواک را به‌یاد بیاورد

یک فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه هاشمی‌‌رفسنجانی شکنجه‌های وحشیانه‌ای توسط ساواک می‌شد، درباره اظهارات فائزه هاشمی درباره رژیم پهلوی گفت: خانم هاشمی باید شکنجه‌هایی که پدرش از ساواک تعریف می‌ کرد را به یاد بیاورد.

واکنش‌ها به اظهارات دختر آیت‌الله/ فائزه هاشمی شکنجه‌های پدر توسط ساواک را به‌یاد بیاورد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، فائزه هاشمی اخیراً و طی اظهاراتی که در کلاب هاوس درباره سلطنت‌طلب‌ها داشت، صراحتاً اعلام کرد که به رضا پهلوی و دیگرانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند احترام می‌گذارد و آنها را قابل احترام می داند که این اظهارات انتقادات بسیاری را در پی داشت.

در همین رابطه به سراغ چند تن از چهره‌های سیاسی اصلاح‌طلب و اصولگرا رفتیم تا نظرشان را درباره اظهارات فائزه هاشمی بدانیم.

* فائزه هاشمی شکنجه های پدرش توسط ساواک را به یاد بیاورد

 

 

حجت الاسلام ناصر قوامی فعال سیاسی اصلاح طلب در این باره به خبرنگار فارس گفت: من کاری با اظهار نظر خانم هاشمی ندارم ولی ایشان شجاعانه حرف های خود را می زند اما اگر در مورد رضا پهلوی موضوعی را مطرح کرده است، باید شکنجه هایی که آقای هاشمی رفسنجانی از ساواک تعریف می‌ کرد را به یاد بیاورد؛ آقای هاشمی شکنجه‌های وحشیانه‌ای می شد.

وی افزد: رضا پهلوی همان محمدرضا پهلوی است و با آمدن رضا پهلوی آن جنایت‌ها و ظلم و ستم‌هایی که در آن زمان وجود داشت مجدداً بر می‌گردد؛ عاقلانه نیست کسی الان بیاید و از رضا پهلوی حمایت کند.

* اظهارات فائزه هاشمی ضد جمهوری اسلامی است

 


احمد نقیب‌زاده فعال سیاسی اصلاح طلب هم در همین رابطه در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان اینکه من نمی توانم نسبت به اظهارات فائزه هاشمی موضع گیری کنم، گفت: اظهارات فائزه هاشمی ضد جمهوری اسلامی است. 

* برخی اصلاح طلبان تصریحاً و برخی‌ تلویحاً اظهارات فائزه هاشمی را تائید می‌کنند

 

 

محمدصادق کوشکی استاد دانشگاه تهران هم به اظهارات اخیر فائزه هاشمی واکنش داد. وی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: فائزه هاشمی برای دیده شدن چنین اظهار نظراتی می‌کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نباید اصلاح طلبان اظهارات فائزه هاشمی را مردود و محکوم کنند؟، گفت: خیر، چون برخی از اصلاح طلبان تصریحاً و برخی تلویحاً اظهارات فائزه هاشمی را تائید می کنند.

به گزارش فارس، بسیاری از اصلاح طلبان سکوت سران جریان اصلاحات در برابر اظهارات فائزه هاشمی قابل تامل است، تا جایی که حتی در قبال اظهارات موهن وی درباره پیامبر اکرم(ص) هم موضع گیری نکرده و اقدام به محکوم کردن آن نکردند.

سوال اساسی این است که آیا سران این جریان سیاسی حاضرند در برابر انحراف شفاف و پر واضح یکی از همفکرانشان را محکوم کنند؟ و حاضرند برای جمهوری اسلامی ایران هزینه دهند؟

به نظر می رسد چنین اظهاراتی پیش از آنکه بخواهد باری از روی دوش مردم بردارد و مشکل جامعه را حل کند، بیشتر موجب تضعیف حاکمیت و استقلال کشور می شود و در واقع می توان اینطور گفت که این اظهارات به نوعی دشمن شاد است.

انتهای پیام/ ت 21

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول