اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

آمادگی ۸ گروه دامپزشکی اسلامشهر برای نظارت در عید قربان

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان اسلامشهر،گفت: ۸ گروه دامپزشکی شامل ۲۵دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روز عید قربان آماده خدمت‌رسانی به مردم شریف شهرستان هستند.

آمادگی ۸ گروه دامپزشکی اسلامشهر برای نظارت در عید قربان

محمد خدامی رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلامشهر، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان و افزایش تقاضا برای ذبح و قربانی دام زنده، ۸ گروه دامپزشکی شامل ۲۵ نفر دامپزشک، بازرس بهداشتی و ناظر شرعی در روزعید قربان آماده خدمت‌ رسانی به مردم شهرستان هستند.

وی با هشدار درباره کشتار دام‌های آلوده و در شرایط غیربهداشتی و شیوع بیماری‌های تب کریمه کنگو، تب مالت و سیاه زخم، افزود: با توجه به اینکه رعایت توصیه‌های بهداشتی دامپزشکی در مراسم عید سعید قربان تأثیر زیادی در جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک دارد، کشتار خارج از نظارت های بهداشتی دامپزشکی موجب به خطر افتادن جان شهروندان می شود، لذا ضرورت دارد، شهروندان با استفاده از برنامه هایی که دامپزشکی برای مراسم قربانی دام در روز عیدقربان تدارک دیده، به راحتی ازخطر ابتلاء به بیماریهای مشترک پیشگیری کنند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اسلامشهر، ادامه داد: باتوجه به اینکه در روز عید سعید قربان ۳ اکیپ سیار، ۵ اکیپ ثابت، ۲۵ نفر دامپزشک و بازرس بهداشتی گوشت و ناظر شرعی آماده خدمت رسانی به همشهری‌ها هستند، ذبح دام در منازل و معابر به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود، چرا که این اقدام می‌تواند منجر به آلودگی محیط و افزایش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو شود.

وی گفت: بهترین پیشنهاد این است که شهروندان نذورات خود را از مراکز بسته بندی و یا  با مراجعه به کشتارگاه و مراکز بهداشتی عرصه دام، تهیه کنند تا کمترین مخاطرات بهداشتی را داشته باشند.

خدامی با تاکید بر اینکه گوشت قربانی باید قبل از مصرف جهت اطمینان کامل از سلامت آن حتماً به مدت ۲۴ ساعت  برای پیشگیری از بیماریهای مشترک از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دمای یخچال نگهداری شود، خاطرنشان کرد: شهروندان جهت اطلاع از مراکز استقرار کارشناسان دامپزشکی و اعلام هرگونه موارد تخلف از عرضه و ذبح غیربهداشتی دام و کسب اطلاعات بیشتر در شهرستان می توانند با شماره تلفن ۵۶۴۶۷۲۸۲  تماس حاصل کنند.

 

انتهای پیام /۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول