اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

فرایند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امضا شد

دبیرکل ناتو اعلام کرد که فرایند تصویب الحاق سوئد و فنلاند به این ائتلاف روز سه شنبه (امروز) با امضای پروتکل‌های عضویت رسما آغاز شد.

فرایند عضویت سوئد و فنلاند در ناتو امضا شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که تنش‌های کشورهای غربی و روسیه بر سر اوکراین همچنان خبرساز است، فرایند رسمی الحاق دو کشور جدید به ائتلاف نظامی ناتو آغاز شد.

منابع رسانه‌ای از قبیل خبرگزاری فرانسه، از امضای پروتکل‌های عضویت سوئد و فنلاند به ناتو توسط مقام‌های ارشد استکهلم و هلسینکی در مقر این ائتلاف نظامی غربی خبر دادند.

طبق این گزارش، ینس استولتنبرگ دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که فرایند تصویب عضویت سوئد و فنلاند به این ائتلاف کلید زده شد.

خبرگزاری فرانسه ضمن انتشار این خبر ادعا کرد: «این اقدام باعث افزایش بیشتر انزوای استراتژیک روسیه در پی تهاجم ماه فوریه به همسایه خود اوکراین و درگیری‌های نظامی در آنجا خواهد شد».

ناتو پیش از این با انتشار یک بیانیه توضیحاتی درباره به اتمام رسیدن مذاکرات به منظور عضویت سوئد و فنلاند در این ائتلاف نظامی داده بود.

بنا بر اعلامیه قبلی ناتو، این مذاکرات روز دوشنبه (دیروز) با حضور مقامات عالی رتبه دو کشور و نماینده ارشد ناتو در مقر این سازمان در بروکسل برگزار شد.

امروز سه شنبه پروتکل‌های عضویت سوئد و فنلاند به ناتو امضا شد و قرار است الحاق آنها به این ائتلاف نظامی به همه کشورهای عضو ناتو ارسال شده و طبق قوانین داخلی آنها به تصویب نهایی برسد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول