اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

گردشگران 50 کشور در راه روستای تاریخی کندوان

فرماندار اسکو با اشاره به اینکه شهرستان اسکو نزدیکترین شهرستان به تبریز است، گفت: این شهرستان از لحاظ گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دارای موقعیتی است که سالانه بیش از دو میلیون نفر گردشگر به اینجا سفر می‌کنند. در کنار گردشگران داخلی، گردشگران خارجی نیز از بیش از 50 کشور با توجه به وجود روستای تاریخ کندوان به این شهرستان سفر می‌کنند.

گردشگران 50 کشور در راه روستای تاریخی کندوان

 به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسین فیروزی امروز در جشنواره گل محمدی عنصرود شهرستان اسکو با اشاره به اینکه دهمین جشنواره گل محمدی، امسال بعد از دو سال و با فروکش کردن بیماری کرونا برگزار شد، اظهار کرد: در این جشنواره امسال با استقبال گسترده و کم‌نظیر مردم همراه بودیم که این موضوع، به توسعه و پیشرفت شهرستان اسکو منجر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهرستان اسکو نزدیکترین شهرستان به تبریز است، افزود: این شهرستان از لحاظ گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی دارای موقعیتی است که سالانه بیش از دو میلیون نفر گردشگر به اینجا سفر می‌کنند. در کنار گردشگران داخلی، گردشگران خارجی نیز از بیش از ۵۰ کشور با توجه به وجود روستای کندوان به این شهرستان سفر می‌کنند.

فیروزی ادامه داد: گل سرخ محمدی محصولی با ارزش افزوده بسیار بالا و نیاز آبی کم است که مستعد پرورش در دامنه کوههای سهند است که این شرایط و ویژگی‌ها باعث می‌شود که از نظر کیفی در وضعیتی بسیار مطلوب قرا گیرد و بازارپسندی خوب، کیفیت و در کنار آن اسانس و عرقیاتی که از این محصول می‌توانند استحصال کنند باعث شده است که گل محمدی شهرستان اسکو یک برند باشد که طالبان استفاده در فرآوری و سایر مصارف را دارد.

وی به ارزش‌افزوده این محصول نیز اشاره کرد و ادامه داد: امروز در این منطقه قیمت گل محمدی به‌ صورت عمده حدود ۵۰ هزار تومان است که به بازار عرضه می‌شود و در صورتی‌که این محصول فرآوری شود ارزش‌ افزوده آن ۱۰ برابر بیشتر خواهد بود این برای ما مسئولان و صاحبان صنایع تکلیف است که توجه بیشتری به این محصول داشته باشیم.

فرماندار اسکو گفت: ما سرمایه‌گذارانی که در حوزه فرآوری گل محمدی فعال هستند را دعوت می‌کنیم تا در این شهرستان فعالیت کنند. شهرک شهید نیرومند اسکویی در شهر اسکو قرارگرفته است، شهرکی است که امکانات زیربنایی لازم ازجمله آب، برق و گاز در آن فراهم است و در آینده نه‌چندان دور قطعه آزادراه شهید کلانتری از مقابل این شهرک خواهد گذشت، از نظر دسترسی به راه‌ های مواصلاتی، نزدیکی به راه‌آهن، فرودگاه در شرایط خوبی قرار دارد که همه این‌ها باعث می‌شود تا در تأمین نیروی موردنیاز مشکلی نباشد. عواملی که برای سرمایه‌گذاری لازم است در اینجا فراهم‌شده است و سرمایه گذران با خیال آسوده می‌توانند در اینجا فعالیت کنند.

وی اضافه کرد: امسال این جشنواره با رویکرد افزایش نفوذ دانش در تولید و فرآوری برگزارشده است یعنی ما می‌خواهیم علم و فن و دانش را در تولید این محصول به کار ببریم و بتوانیم با نفوذ دانش به دنبال فرآوری علمی برویم. نتیجه همه اینها ایجاد ارزش‌افزوده خواهد بود که تا تولیدکنندگان به نسبت فعالیتشان درآمد داشته باشند و برخورداری لازم را ازنظر مالی به دست آورند. در بحث فرآوری ما نیاز به دستگاه‌های با تکنولوژی بالا داریم که ما باید به همت مدیران استانی و کشوری باید این امکانات را فراهم کنیم.

فرماندار اسکو افزود: اسکو رتبه نخست استانی در تولید گل‌محمدی را با ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و تولید ۲۵۰۰ تن گل تر دارد عملکرد تولید محصول در اسکو حدود ۳.۵ تن در هکتار بوده و گل‎محمدی یک محصولی است که نسبت به دوره پرورش و عمل آوری در حداقل زمان، درامد خوبی را دارد.

وی از تشکیل دبیرخانه دائمی جشنواره گل‌محمدی اسکو جهت پیگیری توسعه کشت گل‌محمدی خبر داد و افزود: هر ساله عناوین و اهدافی برای جشنواره انتخاب می‌شود که رویکرد امسال ما نفوذ علم و دانش در فراوری محصول بوده که ماحصل آن ایجاد ارزش افزوده و درآمد لازم برای مردم منطقه است.

فیروزی با بیان این‌که لازمه صادرات محصول منطقه، تولید کیفی و صنعتی حمایت از این موضوع است، اظهار کرد: برای صادرات محصول منطقه باید از روش‌های مختلفی بتوانیم از تولید گل‌محمدی شهرستان حمایت کنیم.

وی تاکید کرد: سرمایه گذاران می‌توانند با فراغت و اطمینان کامل در اسکو سرمایه گذاری کنند.

انتهای پیام/ی

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول