اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

لاپید: اتخاذ موضعی متحد علیه ایران مهم است

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از عزیمت به پاریس خواستار موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

لاپید: اتخاذ موضعی متحد علیه ایران مهم است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «یائیر لاپید» نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی که در اولین سفر خود بعنوان نخست‌وزیر امروز (سه‌شنبه) عازم پاریس می‌شود تا با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه دیدار کند، در آستانه عزیمت به فرانسه خواستار اتخاذ موضعی متحد علیه جمهوری اسلامی ایران شد.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست»، لاپید صبح امروز (سه‌شنبه) پیش از پرواز به پاریس، جایی که قرار است در آن جا با امانوئل ماکرون دیدار کند، گفت: مهم است که جامعه بین‌المللی نظر اسرائیل درباره توافق هسته‌ای ایران را بشنود».

این مقام صهیونیست در ارتباط با مخالفت تل‌آویو با توافق هسته‌ای ایران گفت: «ما یک موضع متحد را به جامعه بین‌المللی عرضه خواهیم کرد. بخش زیادی از این سفر به توافق هسته‌ای ایران اختصاص دارد. ما همچنین به حملات مداوم به سکوهای گازی اسرائیل خواهیم پرداخت. اسرائیل چنین حملاتی را در قلمرو خود نخواهد پذیرفت. لبنان باید حزب‌الله را محدود کند».

طبق این گزارش، لاپید قصد دارد از ماکرون بخواهد که به لبنان بگوید که رژیم صهیونیستی تا زمانیکه از سوی حزب‌الله تهدید شود، درباره مرزهای دریایی خود وارد مذاکره نخواهد شد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که سفر لاپید به پاریس اولین سفر وی به عنوان نخست‌وزیر جدید رژیم صهیونیستی محسوب می‌شود و قرار است علاوه بر ماکرون با «الیزابت بورن» نخست‌وزیر فرانسه نیز دیدار و گفت‌وگو کند و اواخر امروز مجدداً به فلسطین اشغالی بازگردد.

پیش از این، یک مقام رژیم اشغالگر قدس که نام و هویتش منتشر نشده است، به واللا نیوز خبر داد که نخست‌وزیر این رژیم از امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه خواهد خواست که پیام هشداری را به دولت لبنان برساند.

به گفته این مقام ناشناس صهیونیست، یائیر لاپید از امانوئل ماکرون می‌خواهد که به دولت لبنان هشدار بدهد که حزب‌الله «دارد با آتش بازی می‌کند» و اقداماتش مذاکرات برای تعیین حدود و مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی را به خطر می‌اندازد.

طبق گزارش جروزالم‌پست این سفر قرار بود قبل از این توسط «نفتالی بنت» نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی انجام شود که به دلایل بحران در کابینه این رژیم به تعویق افتاد.

طبق این گزارش، یک منبع دیپلماتیک که خواست نامش فاش نشود، درباره پیام لاپید به دولت فرانسه درباره توافق هسته‌ای ایران گفت: «نخست وزیر همان موضع قبلی خود را ارائه خواهد کرد. سیاست اسرائیل این است که بازگشت به برجام [توافق هسته ای 2015] یک اشتباه است زیرا «بندهای غروب» نزدیک است. در عین حال، ما با هیچ توافقی مخالف نیستیم. ما خواهان یک توافق طولانی و قوی در آینده هستیم».

این منبع گفت که رژیم صهیونیستی امیدوار است با شرکای خود در یک کمپین بین‌المللی علیه ایران با عناصر دیپلماتیک و اقتصادی همکاری کند.

وی افزود: «لاپید تلاش خواهد کرد تا درک درستی از آن‌ چه که فرانسه به‌ویژه E3 - سه کشور اروپایی حاضر در مذاکرات ایران، انگلیس، آلمان و فرانسه - در این زمینه مایلند انجام دهند، به دست آورد».

بر اساس این گزارش، از دیگر موضوعات در دستور کار لاپید برای سفر پاریس می‌توان به بحران انرژی، جنگ در اوکراین و روابط دوجانبه اقتصادی و امنیتی بین رژیم صهیونیستی و فرانسه اشاره کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول