اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

خرید تضمینی بیش از 250 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم از اواخر اردیبهشت‌ماه تا روزسیزدهم تیرماه، ۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده است.

خرید تضمینی بیش از 250 هزار تن گندم از کشاورزان کرمانشاه

ماشااله ارویسی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه امرو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشا، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم در استان از اواخر اردیبهشت ماه شروع شد به طوری که این خرید در مناطق گرمسیری استان به پایان رسیده و در مناطق معتدل و سردسیر نیز تا نیمه دوم شهریورماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: از ابتدای فصل خرید تضمینی گندم تا روز دوشنبه (۱۳ تیرماه) ۲۵۷ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده که از این میزان ۱۹۹ هزار و ۲۶۳ تن به‌صورت تضمینی و ۵۷ هزار و ۷۳۷ تن  نیز به‌صورت توافقی از طریق کارخانه‌های  تولید ماکارونی سراسر کشور خریداری شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با بیان اینکه بیش از  ۳۵۲ میلیارد تومان به ازای خرید گندم به حساب کشاورزان استان واریز شده است، افزود: همه کشاورزانی که تا هیجدهم خرداد گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، مطالبات خود را به‌صورت ۱۰۰درصد دریافت کرده‌اند.

ارویسی قیمت خرید تضمینی گندم به ازای هر یک کیلوگرم را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان عنوان و خاطر نشان کرد: بقیه مطالبات کشاورزان  نیز از طریق دولت خدمتگزار به زودی پرداخت خواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۶ مرکز شامل ۶ مرکز دولتی، ۳۷ مرکز سیلو‌های بخش خصوصی و ۱۳ مباشر تعاون روستایی کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می‌دهند، البته تا پیش از پایان کار خرید تضمینی گندم در مناطق گرمسیری مراکز خرید تضمینی در استان  ۶۱ مرکز بود.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول