اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  تهران

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران در اسلامشهر

شهرستان اسلامشهر میزبان چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران شد.

برگزاری بزرگترین رویداد قرآنی شهرستان‌های جنوب غرب استان تهران در اسلامشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اسلامشهر، چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر از صبح امروز با حضور جوانان علاقمند به قرآن و فعالیت‌های قرآنی در آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) اسلامشهر آغاز شد.

سیدمهدی شرفی رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اسلامشهر، اظهار کرد: چهل و پنجمین دوره از مسابقات قرآنی امروز با حضور ۱۳۰ شرکت کننده خانم و ۵۰ شرکت کننده آقای بالای ۱۸ سال از شهرستان‌های بهارستان، رباط کریم و اسلامشهر که از یک ماه گذشته ثبت نام کرده‌اند با حضور ۱۰ داور استانی و بین المللی و با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر در آستان مقدس امامزاده عقیل( ع) این شهرستان برگزار شد.

وی افزود: این دوره از مسابقات در رشته‌های آوایی شامل قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ ۵ جزء،  ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و حفظ کل قرآن کریم برای انتخاب نفرات برتر جهت راهیابی به مرحله بعدی استانی بالغ بر ۲هزار نفر ازجوانان علاقمند به رشته‌های قرآنی ثبت نام کرده و با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رئیس امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران با تاکید بر اجرای مسابقات در دو رشته آوایی و معارفی، بیان کرد: به منظور ترویج فرهنگ معارف عمومی قرآن کریم و آشنایی با آن، این مسابقات در رشته های معارفی هم برگزار و علاقه مندان در رشته‌های تفسیر عمومی قرآن، ترجمه نهج البلاغه و ترجمه صحیفه سجادیه به صورت آنلاین به رقابت می پردازند.

وی با اشاره به برگزاری مسابقات قرآنی در کل کشور همزمان به استان تهران، تاکید کرد: بر اساس شیوه نامه سازمان اوقاف و امور خیریه، مرحله شهرستانی مسابقات از یکم تیرماه تا ۱۵ مرداد و مرحله استانی نیز از ۲۲ مرداد تا ۳۱ شهریور برگزار و به تمامی شرکت کنندگان کارنامه معتبر اعطا می شود.

 شرفی خاطرنشان کرد: در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآنی کشور که امسال با افزایش ۳۰ درصدی شرکت کنندگان و پرشورتر از سال‌های گذشته و با استقبال جوانان به ویژه بانوان آغاز شده و پس از داوری و اعلام نتایج  به نفرات اول تا سوم هر رشته هدایایی اهدا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان اسلامشهر که به شهر حافظان قرآن شهرت یافته، برای چهارمین سال متوالی میزبان برگزاری مسابقات قرآنی استان تهران است که مسابقات بانوان در سالن همایش های اداره اوقاف اسلامشهر و مسابقات آقایان در شبستان آستان مقدس امامزاده عقیل (ع) به همت تولیت آستان مقدس امامزاده عقیل(ع) و همکاری اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اسلامشهر  برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۶۷۰۲۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول