اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

ابراهیمی: برگزاری اردو خارج از فیفادی عقلانی نیست/ دیدار دوستانه با اروگوئه به سود تیم ملی نخواهد بود

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: برگزاری اردوی تیم ملی خارج از فیفادی عقلانی و به سود تیم ملی نیست.

ابراهیمی: برگزاری اردو خارج از فیفادی عقلانی نیست/ دیدار دوستانه با اروگوئه به سود تیم ملی نخواهد بود

ناصر ابراهیمی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره درخواست دراگان اسکوچیچ برای آغاز اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان از تاریخ ۲۰ شهریور و ۸ روز قبل از آغاز رسمی فیفادی، اظهار داشت: اسکوچیچ قطعا از آن تاریخ نمی‌تواند بازیکنان لژیونر را در اختیار داشته باشد و برگزاری اردو تنها با نفرات داخلی آن هم در فاصله دو ماه مانده تا جام جهانی کارایی خاصی ندارد و به صلاح نیست.

وی افزود: این اقدام اسکوچیچ فقط سبب طولانی در لیگ و خارج شدن بازیکنان از فرم بازی می‌شود‌. اردوی تیم ملی در قطر نشان داد اگر بازیکنان مدتی طولانی در اردو باشند، هیچ سودی به حال تیم ندارد و فقط بازیکنان را اردو زده می‌کند. به همین دلیل بهتر است او تمرینات را دیرتر از ۲۰ شهریور شروع کند تا هم تیم‌های لیگ برتری ضرر نکنند و هم بازیکنان با بیشتر بازی کردن روی فرم بمانند.

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان عنوان کرد: اگر هم اسکوچیچ روی این موضوع اصرار دارد باید پس از گذشت ۴-۳ روز از اردوی برای نفرات داخلی یک بازی دوستانه هماهنگ کنند. لیگ ما امسال ۲۱ مرداد و تقریبا همزمان با لیگ‌های اروپایی شروع می‌شود و طبیعی است وقتی تیم‌های خارجی بازیکن در اختیار تیم ملی نمی‌گذارند، تیم‌های داخلی نیز تمایلی به این کار ندارند. به همین دلیل اجازه نمی‌دهند بازیکنان‌شان در اختیار تیم ملی قرار بگیرند زیرا این کار عقلانی نیست.

ابراهیمی ادامه داد: حتی اگر تیم‌های لیگ برتری به این موضوع رضایت بدهند باید این نکته را در نظر بگیریم که شاید از ترکیب ۱۱ نفره تیم ملی، فقط ۳-۲ بازیکن در لیگ برتر خودمان بازی می‌کنند و سایر نفرات لژیونر هستند. برگزاری اردو در این حالت چه فایده‌ای دارد؟  اگر تعداد نفرات داخلی بیشتر از لژیونرها بود ایرادی نداشت که اردو را ۸ روز قبل از فیفادی شروع کنیم. بازیکنان ما هم در آن زمان در تیم‌های خوب خارجی مشغول تمرین کردن هستند و مربیان آن تیم‌ها حاضر نمی‌شوند نفرات خود را برای هماهنگی بیشتر تیم ملی ایران، خارج از فیفادی به اردوی ما تحویل بدهند.

وی اضافه کرد: فدراسیون فوتبال اکنون شرایط درست و حسابی ندارد و با سرپرست اداره می‌شود. اسکوچیچ هم از روی شانس و اقبال سرمربی تیم ملی شده و الان هم تغییر دادنش به صلاح نیست. حتی اگر از همین گروه هم بالا برویم، لطفی به حال فوتبال ما ندارد. ۴۶ سال است قهرمان آسیا نشده ایم و باید به فکر شکستن این طلسم باشیم.

پیشکسوت فوتبال کشورمان درخصوص احتمال رویارویی تیم ملی با اروگوئه در فیفادی آتی، پاسخ داد: این بازی هم به سود تیم ملی نیست.‌ باید در بازی‌های دوستانه دنبال شبیه سازی کردن انگلیس، ولز و آمریکا باشیم اما سبک فوتبال اروگوئه به هیچ وجه شبیه این تیم‌ها که از لحاظ سبک فوتبال، فیزیک بدن بازیکنان و زبان با هم شباهت دارند نیست. الان نمی‌توانیم با تیم‌های اروپایی بازی کنیم و همین‌ موضوع نیز کار را سخت می‌کند. تیم‌های دیگر همیشه برنامه شان پر است اما ما هیچ وقت برنامه نداریم. البته با تمام این تفاسیر شانس صعودمان از گروه ۵۰-۵۰ است.

انتهای پیام/ ت 84

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول