اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

«یاریگران زندگی» طرحی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه گفت: طرح یاریگران زندگی در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان دربرابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد که یک بخش جامع و کامل در رابطه با بحث پیشگیری اولیه، ثانی و ثالثی است.

«یاریگران زندگی» طرحی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، کیوان گل‌آوری دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه امروز در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: در راستای مقابله با بحث اعتیاد در استان برنامه‌های در دست اقدام داریم.

وی ادامه داد: بحث طرح پاکسازی محلات آلوده استان، طرح جمع‌آوری معتادان و ساماندهی در مراکز درمانی و دستور برخورد با خرده‌فروشان و همچنین پلمب اماکن توزیع کننده مواد مخدر از جمله این برنامه‌ها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه تصریح کرد: صیانت و نگهداری از افراد در مراکز درمانی به مدت ۶ ماه در یک مرکز ۲۰ هکتاری در کنگاور در بحث کاهش آسیب‌ها را در برنامه داریم.

وی در بحث آموزش و پیشگیری و کاهش تقاضا، گفت: آموزش‌های همگانی و مهارت زندگی با هدف کاهش تبعات و نه گفتن به مواد مخدر با اولویت محلات آلوده نیز یکی از برنامه‌های مهم ما است.

گل‌آوری از خانواده‌ها خواست، با توجه به اینکه امروز آسیب‌ها زیاد است و آسیب اعتیاد خاص و سخت درمان است حتما آموزش مهارت زندگی، قدرت حل مسئله و نه گفتن به آسیب‌ها را به فرزندان داشته باشند.

وی با اشاره به طرح یاری‌گران زندگی، اضافه کرد:  این طرح در راستای افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌ها اجتماعی از جمله اعتیاد که یک بخش جامع و کامل در رابطه با بحث پیشگیری اولیه، ثانی و ثالثی است در بحث پیشگیری اولیه در واقع مانع شویم تا افراد در معرض خطر به بحث اعتیاد ورود پیدا نکنند و اگر هم تازه اعتیاد پیدا کرده به آن‌ها کمک کنیم و در بحث درمان هم مراقبت شوند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول