اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم

آمادو کیتا» وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور مالی پس از بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفت:به نظرم بعد از بازگشت به مالی ارتباطات با ایران می تواند به طور خیلی وسیعی توسعه پیدا کند.

وزیرعلوم کشورمالی: از توانمندی‌ها و دستاوردهای ایران شگفت زده شدم

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، «آمادو کیتا» وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور مالی پس از بازدید از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران گفتگو با خبرنگار خبرگزاری فارس از پیشرفت‌های علمی و فناوری ایران استقبال کرد و گفت: از تکنولوژی‌ها و دستاوردهای موجود در ایران شگفت زده شدم. کشور مالی از توانمندی های سازمان پژوهش های علمی و صنعتی  ایران در بخش پژوهشگاه و  پارک  به ویژه ارتباط میان پژوهشگاه، پارک علم و فناوری و دانشگاه استقبال می‌کند. ما تمایل داریم که این ارتباط را با ایران برقرارکنیم.

وی در ادامه با اشره به ظرفیت های کشورمالی برای توسعه تعاملات میان ایران و این کشور توضیح داد:کشورمالی یک کشور درحال توسعه است که کشاورزی و مباحث فناوری و توسعه تکنولوژی در این حوزه حائز اهمیت است. همچنین مباحث کاربردی و برقراری ارتباط میان این موارد برای ما اهمیت دارد.

آمادو کیتا  ضمن ابراز علاقه به شکل گیری ارتباط میان کشور مالی و سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، درخصوص انتظارات خود از این سازمان توضیح داد: از سازمان پژوهش‌ها  انتظار داریم که توانمندی و تجارب  و مدل های پیشرفته ای که دارند را به کشور مالی انتقال دهند. همچنین ارتباطی که پژوهشگاه با بخش پارک علم و فناوری دارد یک مدل بسیار عالی است که ما از انتقال آن به کشورمان استقبال می کنیم.

وزیر تحصیلات عالی و تحقیقات علمی کشور مالی درخصوص نگاه مردم کشورمالی به ایران و تصورات آن ها از ایران گفت:مردم مالی ، مردم ایران را بسیار خوب می شناسند. مردم ایران افرادی بسیار مهربان و کاری هستند . ایران پتانسیل بسیار خوبی برای توسعه همکاری های بین مالی و ایران دارد. اما من با سفر به ایران متوجه شدم توانمندهای ایران بیشتر از آن‌چیزی بود که از قبل فکر میکردم.

وی درخصوص شکل گیری تعاملات سازنده با ایران گفت: به نظرم بعد از بازگشت به مالی ارتباطات با ایران می تواند به طور خیلی وسیعی توسعه پیدا کند. ارتباطات در حوزه سلامت ، معدن ، تدریس و آموزش و فناوری می تواند به کشورمالی کمک کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول